Äntligen Havsöring!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen Havsöring!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äntligen Havsöring!!!!

JJJJAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Efter nästans sjukt många timmars slit och otaliga bomturer har lyckan vänt. Vid kvart i tre rycket i lördags landade jag min första havsöring. jag fiskade från land ute på en udde och fisken tog nästan uppe på land, blev en kort men intensiv drillning på väldigt kort lina. Efter fyra, fem luftsprång tröttnade den och lät sig håvas. Då satt kroken i ena mungipan med bara några millimeter skinn som höll den kvar :-) 2,14 kg och 59 cm lyder så mitt PB.

Datum: 4/12
    Plats: Trälhavet
    Vattentemp: 3,5 grader

Bild kommer hoppas jag, hade glömt min kamera hemma men fick låna en digitalkamera av en annan kille som stod på samma plats. Han lovade att mejla bilderna direkt men ännu har inga bilder kommit....Jag hoppas verkligen han skickar dem, vore kul att ha bilder på den första. Nu kan jag nästan inte vänta tills jag får ge mig ut och jaga nr 2!

Gratulerar! Visst var det sköna knyck? Var det där som jag hade tipsat om tidigare?

Kommentera

Om du menar uddarna in mot Resarö ström så nej, men det var på det välkändaste av alla HÖ platser kring Trälhavet, om jag skriver nudistbadet så fattar alla som brukar fiska däromkring vart det var :-)

Kommentera

Grattis till första havsöringen! Vad tog den på för drag?
        Jag har ännu inte lyckats med samma bedrift, trots att jag har försökt ett antal gånger.
        Nu så är alla mina drag befriade från mig, sitter lite här och där.
        Kanske ska ta och testa att bottenmeta med löja på "mitt" ställe, får se.
        Hursomhelst ett stort GRATTIS till dig!

Kommentera

Tjena Krille tänkte du kan ju skicka din mail till mig lr msn om du har det så fixar vi bilderna snabbt å enkelt så ska jag snacka me polarn min som tog kortet på din blanking...

M v h
          matte

Kommentera

glömde säga att jag va en av dom som va me när du fick din blanking..
            för han som tog kortet på dig å din firre stack på party där på kvällen å han har säkert glömt att skicka bilden just drf hehe....

men skicka mail lr nåt så ska jag fixa bilderna till dig
            hare fint

Kommentera

Grattis till silvertorpeden....

men fan vad orättvist, jag måste vänta tills den 1 Januari innan jag får ge mig ut efter de.

Kommentera

mARo, du har ett privat message från mig med min e-post. Tackar.

Gotrik, den tog på ett av de billigaste skedarna jag har liggande i lådan :-) Hela dagen hade jag försökt med Ludde, Kutling, Häxan och andra kändisar. Men när den väl smällde på så hade jag ett ca 10 cm i blått/silver, någon form av strömmingsimitation. Från Elbe tror jag. Färgen på draget sitter askass och håller på att trilla av trots att det är ganska nytt. jag har moddat det med en sån där krok med lite gröna trådar och ett öga fastlimmar från Berras. jag tror jag gav 25 :- för det :-)

Kommentera

Tjo...

Har bilderna här men får ett felmeddelande när jag skall skicka bilderna, står att inkorgen är full... Kirra det så skickar jag över bilderna när det är klart!
                  Tjenare bruden! Bjud på Gravlax!

Kommentera

Ursprungligen postat av Christofer
                    mARo, du har ett privat message från mig med min e-post. Tackar.

Gotrik, den tog på ett av de billigaste skedarna jag har liggande i lådan :-) Hela dagen hade jag försökt med Ludde, Kutling, Häxan och andra kändisar. Men när den väl smällde på så hade jag ett ca 10 cm i blått/silver, någon form av strömmingsimitation. Från Elbe tror jag. Färgen på draget sitter askass och håller på att trilla av trots att det är ganska nytt. jag har moddat det med en sån där krok med lite gröna trådar och ett öga fastlimmar från Berras. jag tror jag gav 25 :- för det :-)
                    Grattis Christofer!
                    Motivation slår klass även i fiske!! Fritt översatt till:
                    Billig krok i vattnet bättre än dyr krok på land!!

Vänligen /xaphod
                    Smaken är som baken...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 101 visningar
                    0 gillar