HÖ-rapporter, tack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ-rapporter, tack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej! Har kollat sjökortet nu, och jag tror jag vet vart du menar. Nåt tips på bete?

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddaDeluxe
      Okej! Har kollat sjökortet nu, och jag tror jag vet vart du menar. Nåt tips på bete?
      De vanliga. Ludde, Guideserien, Häxan och Vicke.

Kommentera

fiskar ni i stockholms skärgård? Har öringen kommit nära land än? Vilka färger på drag är bäst nu på hösten förutom mörka vid mörka dagar och ljusa vid ljusa dagar?

Kommentera

Jag provade Bredviksbadet hela dagen i söndags (24/10). Nästan vindstilla så inget idealväder. Såg många som trollade utanför men såg ingen som fick något. Inte jag heller.
          Skönt att höra man inte är ensam...

Kommentera

Okidoki.

I lördags 23 / 10 va vi (4st) ut till Möskö och blötte ner alla drag i princip
            detta hjälpte föga för vi kamma noll.

I söndags 24 / 10 va jag & grabben ut på förmiddan i Nynäshamn
            behövde bara blöta 2 drag, tog 2 st h-öringar på c:a 1,2-1,3 kg
            på en sandgrävling. Båda fick gå tillbaka

I måndags 25 / 10 Stack jag & jobbarpolarn ut vid 5 rycket (kvällen)
            står på samma ställe vattnar Grävlingen, byter till Häxan och får på
            århundrades napp, i 10 sekunder har jag ett monster på sen va det roliga över
            det blir 2 mindre hugg innan det svartnar helt. Resultat 0.

Jobbar sent resten av veckan men i helgen då jäv-ar ska monsterhugget upp.
            I morgon, då ska jag nog fiska!

Kommentera

Jaha, då har man varit ute igen. Fyller på min ovanstående rapportering med dagens tur:

Datum: 27/10, 08.00 - 12.00
              Startpunkt: Stockholm
              Vattentemp: ???
              Beten: Mete, räka
              Kommentar: BOM!! Idag igen för mig!

En av de andra som var ute idag på samma ställe får ett ordentligt hugg och har fast fisk. Han kör med väldigt lös slir och fisken drar på en lång rusning, kommer sedan nästan ända in till spöt innan den på nytt ger sig iväg. Även denna gång så låter killen den gå utan att sätta emot så där väldigt mycket, fisken går ner i botten och plopp! linan brister! Enligt mig drillade han den firren alldeles för snällt.

Men att det finns fisk inne är det inget tvivel om så snart bara måste det vara min tur!

Kommentera

Vart i sthlm står du då?

Kommentera

Ursprungligen postat av A.Borre
                  Jag provade Bredviksbadet hela dagen i söndags (24/10). Nästan vindstilla så inget idealväder. Såg många som trollade utanför men såg ingen som fick något. Inte jag heller.
                  Skönt att höra man inte är ensam...
                  Var det du som fiskade från land i en röd flytoverall? Såg ut som att du också hade varit på Berras rea för några veckor sedan... Jag kom in mot brevik i en vit Ryds 470 GT precis innan det började skymma.

Som du sa va det inget idealväder, jag bommade också - se tidigare inlägg.

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddaDeluxe
                    Vart i sthlm står du då?
                    Sorry GäddaDeluxe, de är tillräckligt med folk där som det är för att man helt öppet i tråden ska dela med sig. Gör man det så lär det bli lika trångt som i Ghettot... Fisket inne i Stockholm kan ibland få en att känna sig som på grön linje kl. 8 en vardagmorgon!!

Jag har ju ännu inte lyckats landa nån firre där... När man gjort det kan det kanske hända att man blir lite givmildare till sinnet... :-)

Men skicka ett PM så kanske... såg att du brukar fiska vid Resarö, det gör jag med ibland så vi kan ju byta lite tips. Men i ett PM som sagt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Christofer
                      Var det du som fiskade från land i en röd flytoverall? Såg ut som att du också hade varit på Berras rea för några veckor sedan... Jag kom in mot brevik i en vit Ryds 470 GT precis innan det började skymma.

Som du sa va det inget idealväder, jag bommade också - se tidigare inlägg.
                      Japp, det var jag! Men nej, har inte varit på Berras. Köpte min veckan innan på Regal. 999 kr var inget dåligt pris, men visst var de billigare på Berras?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 101 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman