Har till slut fallit för vissa fiskesnackares varma prat för Salmo´s jerkar och investerat i en Slider och en Fatso. Sagt och gjort, ut till vattnet för att prova. Hittade en ynklig sten en bit ut i vattnet som i mitt tycke såg finfin ut att stå på eftersom vegetationen var tät och jag hittat en liten vass jag tyckte såg giftig ut. Stenen var ca 20x20 cm att stå på och ungefär två meter ut. Bredvid stenen låg en drunknad stock som det kanske skulle kunna gå att balansera ut på trots grön gegga på nämnda stock. Inga problem, hyffsat torrskodd står jag så på min nyblivna drömsten och gör ett första litet fjuttkast rakt ut. Måste ju inspektera gången på betet. Framåtlutad, stint stirrande ner i vattnet och fascinerad av gången på min nya gäddkiller hinner jag registrera en rörelse innan vattnet exploderar. Hoppar högt av överraskning och lyckas sikta helt perfekt med foten på den gröna geggan som nu låg både över stock ock sten.
Ingen landad gädda denna gången och ett sent höstdopp till trots, men jag måste säga att jerkfisket är ganska spännande stundtals.
Ingen landad gädda denna gången och ett sent höstdopp till trots, men jag måste säga att jerkfisket är ganska spännande stundtals.
Kommentera