Hugger Id på spinnare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hugger Id på spinnare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hugger Id på spinnare?

Var och fiskade idag. Först Klagshamn men där var dött och fel vind.

Åkte sen till Barnviken och ställde mig på Södra sidan vid den lilla ön och kastade med en vibraxfiskspinnare i glada färger. Efter 5 kast small det PANG! En fisk på kring 2-3 kilo uppskattar jag.

Men tyvärr slog den sig loss. Lite som som en öring brukar göra.(Där är ju öring i vattnet kring viken).

Han bara se den var blank och sto. Men misstänker det var en stor Id. Men hugger de på spinnare? De är väl huvudsak vegetarianer eller äter de även småfisk?

Nån som har den erfarenheten om Id? Hugger Id och vitfisk på spinnare?

Ja, id hugger på spinnare. Polaren fick en idag. De hugger på det mesta verkar det som. Jag fick en förra veckan på en slider 7s. Tidigare år har jag fått id på buster jerk.

Kommentera

id hugger på det mesta. har tagit ID på wobbler, tobis liknande drag, snaps o abu toby. även en del på magnus och pattegrisen flugor. den tar på det mesta. man blir lika besviken varje gång när man fiskar havsöring:P

Kommentera

Sjukt fin id på spinnare

Kommentera

Mitt pers på id är taget på en liten rapala subwalk, man får vara lite försiktigare i mothugget bara annar drar man loss krokarna ut munnen på dom. Så spinnare funkar säkert aldeles utmärkt.
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
            Ja den var riktigt fin i färgerna. På en Reflexspinnare.

Men jag kan säga denna jag tappade var på några kilon. Den var riktigt stor. Om jag säger över 2 kilo så är jag nog inte fel på det.

Man kanske får dit igen och prova och vara försiktigare vid drillningen. Måste ju få upp den och ta en bild.

Läste att det finns en rödfärgad variant nere i Tyskland som är väldigt fin.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...x-Goldorfe.jpg

Kommentera

Silverfisk, det är ju heller inte omöjligt att det var en multe du hade på kroken. Tycker det låter lite så på din beskrivning. Idar brukar kännas lite lamare i huggen (även om jag själv inte tagit någon riktigt stor).

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Silverfisk, det är ju heller inte omöjligt att det var en multe du hade på kroken. Tycker det låter lite så på din beskrivning. Idar brukar kännas lite lamare i huggen (även om jag själv inte tagit någon riktigt stor).
                Usch säg inte så. Nu får jag ångest.

Tanken har passerat som alternativ. Vet inte om där är Multe i Barnviken. Inte omöjligt. Det är ju en plats där vattnet snabbt blir varmt. Jag vet där är mycket olika arter. Fått både Abborre, Mört och Id där i okej storlek av alla tre arterna. Finns en bäck som mynnar ut i Barnviken från Kalkbrottet med färskvatten. Speciellt när det regnat en del så fylls viken på med färskvatten.

Jag har aldrig fått Multe så jag vet inte hur reagerar vid napp. Därmot sett många i Barsebäck, viken mellan hamnen och kraftverket. Men de tog inte på fluga. (Hört det skall vara grönt färgat bröd eller nåt istället). Tar Multe på spinnare?

Kommentera

Vet inte om där är Multe i Barnviken.
                  Jag har fått 2 i Trelleborg (gislövs hamn) och dom fightas ganska bra till storleken...
                  Men även en större id kan bli lite småjobbig, dom är inte så slöa som man kan tro när det är lite storlek på dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Jag har fått 2 i Trelleborg (gislövs hamn) och dom fightas ganska bra till storleken...
                    Men även en större id kan bli lite småjobbig, dom är inte så slöa som man kan tro när det är lite storlek på dom.
                    Vad tog du de Multarna på? Drag, meter eller fluga?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 120 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman