Så var man tillbaks efter en lite märklig helg på åland. Som ALLTID så blev det lite panik på lördagmorgon, då man inser att man inte kommer att hinna med allt man planerat. Och att allt tar lite mer tid än man trott. Nåja, jag han till skepparmötet (med bil) och 30 sek innan start anlade resten av teamet vid bryggan, för att låta mig kliva in i båten. Efter att antal timmar av fiskande och fortfarande inte mer än ett par hugg och ingen godkänd fisk, var vi tvungna att fråga andra tävlande om hur deras fiske var, och det var liknande upplevelser. Dåligt med hugg helt enkelt. När vi hade tagit oss ganska långt ut så pajar ngt i propellerns drivsytem, vilket resulterade i att vi kunde färdas i ca 3-4 knop max. när vi sedan fiskat av vattnen på väg in, så blev vi tvungna att lämna över vår flagga och papper till ett annat team som var snäll och lämnade in våra pinaler till tävlingsledarna. Då vi själva inte kunde transportera oss dit. Därmed var tävlandet över för oss denna gång. Vad gör man då i detta läge? Man fortsätter givetvis att fiska, men nu i vatten som man aldrig skulle prova i vanliga fall. Då propellern inte drev som den skulle så satt vi utanför mitt eget båthus. Och drev ner med vinden. Vad händer? En 5,9 kg gädda hugger på min svartsilver pig. Apkul och hoppet tändes i våra sargade kroppar. En repa till över samma ställe och så hugger det riktigt ordentligt, på samma bete, och en gädda 8,7 kg landas och mitt PB höjdes med 1,7 kg. allt detta på mindre än 10-15 minuter efter tävlingsavslut. Och det visade sig att min 8,7:a var dagens största fisk. Den fisk som vann tävlingen vägde 8,650g, men vad gör väl det när man fått tampas med två stora fiska på så kort tid.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gäddtävlingen på åland!!!
Collapse
X
-
gäddtävlingen på åland!!!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av ALQSå var man tillbaks efter en lite märklig helg på åland. Som ALLTID så blev det lite panik på lördagmorgon, då man inser att man inte kommer att hinna med allt man planerat. Och att allt tar lite mer tid än man trott. Nåja, jag han till skepparmötet (med bil) och 30 sek innan start anlade resten av teamet vid bryggan, för att låta mig kliva in i båten. Efter att antal timmar av fiskande och fortfarande inte mer än ett par hugg och ingen godkänd fisk, var vi tvungna att fråga andra tävlande om hur deras fiske var, och det var liknande upplevelser. Dåligt med hugg helt enkelt. När vi hade tagit oss ganska långt ut så pajar ngt i propellerns drivsytem, vilket resulterade i att vi kunde färdas i ca 3-4 knop max. när vi sedan fiskat av vattnen på väg in, så blev vi tvungna att lämna över vår flagga och papper till ett annat team som var snäll och lämnade in våra pinaler till tävlingsledarna. Då vi själva inte kunde transportera oss dit. Därmed var tävlandet över för oss denna gång. Vad gör man då i detta läge? Man fortsätter givetvis att fiska, men nu i vatten som man aldrig skulle prova i vanliga fall. Då propellern inte drev som den skulle så satt vi utanför mitt eget båthus. Och drev ner med vinden. Vad händer? En 5,9 kg gädda hugger på min svartsilver pig. Apkul och hoppet tändes i våra sargade kroppar. En repa till över samma ställe och så hugger det riktigt ordentligt, på samma bete, och en gädda 8,7 kg landas och mitt PB höjdes med 1,7 kg. allt detta på mindre än 10-15 minuter efter tävlingsavslut. Och det visade sig att min 8,7:a var dagens största fisk. Den fisk som vann tävlingen vägde 8,650g, men vad gör väl det när man fått tampas med två stora fiska på så kort tid.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av David Ståhlmanhaha, häftig upplevelse, själv kom man int så bra, 14:onde plats men jag tog 4 av vårt lags 5 godkända gäddor iaf....Var vattnet du fick de stora gäddorna i på tävlingsområdet eller var det nån annastans utanför? skitfiske å grattis till PB
japp, du kan hajja att det var på tävlingsområdet. tänk vad skönt det skulle vara att komma och sätta mapa på plats... men det får väl vänta till nästa år att visa för mapa-pojkarna!!!
det viktigaste är att jag fick dagens största gädda, och kan mysa över det.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dr MüllerALQ! Var det dej jag såg hos Lundgrens i fredags vid 11 rycket?
japp! och det var en djävla massa prylar du köpte!!! det blå rebelldraget du tittade på, men som jag köpte, hade en sjukt bra gång. får väl se om den levererar också.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQjapp! och det var en djävla massa prylar du köpte!!! det blå rebelldraget du tittade på, men som jag köpte, hade en sjukt bra gång. får väl se om den levererar också.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar