Savagear's LipSkulls levererar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear's LipSkulls levererar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear's LipSkulls levererar!

Jag och min goda vän var ute på Åsunden 3 mil utanför Borås och skulle köra ett rejält gäddpass. Vi tänkte fiska av lite vikar o köra lite med soft 4 play fast utan resultat. Det var en mulig morgon och kylan höll i. Så vi tog frukost på sjön och satt o fundera på hur trollingen skulle ge resultat, så sa min vän att wobblers inte var aktuellt vilket vi märkte så vi tog fram en burk med död betesfisk i detta fall Mört i olika storlekar. Vi tog då savagears Lipskulls både mellan storlek och large för 19cm 4 play. Detta var grymt! Fick först mjuka upp fisken lite och sedan stoppa i fisken i lipskullen. Den hade grymt bra gång i vattnet och det dröjde inte länge innan gäddorna högg som galningar! Men i samband att mörten tog slut och kvällen knackade på så beslöt vi oss att packa ihop och bege oss hemåt. Men jag visste om denna tekniken men aldrig prövat den själv. Så nu är det som jag tänker köra med framöver! Självklart ska jag inhandla en massa bra o ha till metet så man kan få mycket vitfisk. Fick även betet att få en djup gång vilket kan leda till ett mycket bra gösfiske i sommar! Ett tips som levererar! Lipskullsen finns o köpa hos din lokala sportfiskebutik! Ord pris 99:-/2st + 4låssprintar

Jag och min goda vän var ute på Åsunden 3 mil utanför Borås och skulle köra ett rejält gäddpass.

Vi tänkte fiska av lite vikar o köra lite med soft 4 play fast utan resultat.
    Det var en mulig morgon och kylan höll i. Så vi tog frukost på sjön och satt o fundera på hur trollingen skulle ge resultat, så sa min vän att wobblers inte var aktuellt vilket vi märkte så vi tog fram en burk med död betesfisk i detta fall Mört i olika storlekar.

Vi tog då savagears Lipskulls både mellan storlek och large för 19cm 4 play.
    Detta var grymt! Fick först mjuka upp fisken lite och sedan stoppa i fisken i lipskullen.
    Den hade grymt bra gång i vattnet och det dröjde inte länge innan gäddorna högg som galningar!

Men i samband att mörten tog slut och kvällen knackade på så beslöt vi oss att packa ihop och bege oss hemåt.

Men jag visste om denna tekniken men aldrig prövat den själv. Så nu är det som jag tänker köra med framöver!
    Självklart ska jag inhandla en massa bra o ha till metet så man kan få mycket vitfisk.

Fick även betet att få en djup gång vilket kan leda till ett mycket bra gösfiske i sommar! Ett tips som levererar!

Lipskullsen finns o köpa hos din lokala sportfiskebutik! Ord pris 99:-/2st + 4låssprintar

Knappen Enter kan göra underverk

Kommentera

Tack för den hinten! Men skrev detta på mobilen och då blir det som det blir.

Kommentera

Jag har enter på den med

Kommentera

Denzar, du har för mycket fritid

Jag testade skallarna en gång men hade lite problem med gången på dom.
          Tror det var mellan storleken. Körde med så stora mörtar som gick in i skallen. Men problemet var att allt bara snurrade.
          Möjligtvis gick båten lite för fort.
          Undrar därför vilken hastighet ni körde?
          Tacksam för svar.
          Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
            Denzar, du har för mycket fritid

Jag testade skallarna en gång men hade lite problem med gången på dom.
            Tror det var mellan storleken. Körde med så stora mörtar som gick in i skallen. Men problemet var att allt bara snurrade.
            Möjligtvis gick båten lite för fort.
            Undrar därför vilken hastighet ni körde?
            Tacksam för svar.
            Mvh Micke
            Har samma erfarenhet. Således även jag intresserad :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
            6 svar
            2 110 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman