Värdelöst fiske för min del - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värdelöst fiske för min del

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värdelöst fiske för min del

under de två senaste veckorna har jag varit ute 3 gånger och fiskat, helt utan resultat, inte en enda gädda. vad är felet? använder jag mej utav fel metod eller? ( Spinn o trolling)`mest trolling. mälaren är helt fullproppad utav sjögräs. det e väldigt svårfiskat. jag blir tokig vad ska jag göra?? tack på förhand

I vilket område fiskar du?
    Jag skulle kunna spana på sjökortet och se ifall det är några ställen jag skulle prova
    den här årstiden
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

testat ytgående? jag hade heldött i en sjö flera dagar i sträck. testade med minnow spoon i å utanför näckros och vassvikar. där stog de allt.
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Försök med vasskyddade beten. Kasta prick på gluggar i växtligheten. Där kan gäddorna mycket väl finnas. Om de parkerat sig så står de med solen i nacken och arenan framför upplyst. Leta dem alltså i skuggan av växterna.

Om gäddorna söker föda, kryssar de mellan sjögräsbankarna. Jag brukar hitta ”vaktposter” i närheten av trånga passager och ändarna av växtligheten.

Mina favoritbeten den här tiden är guldfärgade eller signalgula med svarta abborrstreck. Jag har en färgvariant på det temat som jag kallar ”horror-stripe”, rena skräcken för slöa gäddor!
        Utö 35g (det från BETE),
        Ett vasskyddat Utö är ett av måstena i såna här sammanhang.

Skeddraget naturligtvis. (Moddat enligt min bild samt försett med hologramtejp i silver eller guld eller målat i horrorstripe. Kroken är bytt mot en betydligt större än original och krokstammen döljs av en lysslang i orange.

Mörrumspinnare i de större storlekarna (Jag målar huvet så det får grön rygg och gula sidor, Ögonen stora, röda och med stor pupill, på skeden sätter jag guldfärgad hologramtejp. Över metallpärlorna har jag trätt en gul eller oranfe lysslang. Kroken är bytt mot en större och försedd med en rejäl tofs i orange och guldglitter.)

Jag har bara en trekrok och den är stor och vass. Jag lyckas bättre med de här betena inne i grönskan än om jag försöker en swimwizz eller shadrap.

Nu är inte jag mycket för att meta gädda men det borde också fungera i närheten av grönskan.

Vill du inte köpa mitt recept rakt av så plocka de tips du tror på!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ytbete

Ett hett tips!

Kör med ytbete över sjögräset som du irriterar dig så mycket på. Sjögräset håller på att sjunka ner så där det tidigare var svårfiskat även med ytbeten är det kanon nu. Men håll i hatten för det kan bli dansa av...
          Håller själv till i Mälaren för det mesta.
          LaSsE

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
          6 svar
          2 106 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman