yes fy faan va glad man blir! Nytt PB! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

yes fy faan va glad man blir! Nytt PB!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • yes fy faan va glad man blir! Nytt PB!

    Härliga tider Tänkte som så att man kanske skulle ta sig en kvälls tur å tur var väl det!!

    Drog i väg vid ca 18 tiden till båten.. Tänkte dra till ett ställe som jag fått tips om från "orre" där testade jag i förrgår å fick några riktigt fina abborrar!

    Men på väg dit föll blicken på ett ställe men några mycket intressanta grynor och jag vet att polarns farsa tagit många fina gäddor där så jag kör sakta in dit med motorn och stänger av tidigt och drar upp motorn pga att det är mycket sten å jag vill inte sätta motorn i någon av dom..

    Ankrar upp båten en bit utanför 2 av stenarna som sticker upp och börjar kasta runt om båten.. Satte först på en ACE fat flipper small och testade men kom att tänka på att jag måste ju lära mig andra beten också och buster verkar funkar bra för polarn så jag sätter på en buster i svart/ orange färg (tiger randig).. Kastade och kastade ett tag för att se om jag kunde få någon gång på den och det gick faktiskt bättre å bättre.. Men så tappade jag bort mig så gången blev skitkass a skit också (blev lite irriterad) så jag drog i ett lång kast i mot vassen och "plums" ca 30m från båten och så börjar man rycka in den när det plötsligt tar svärstopp och det börjar röra ordentligt på sig och det blir en rätt skaplig kamp med ett par luftsprång och några djupdykningar men upp kommer som jag direkt ser aa nytt PB på gädda eller jävligt nära iaf.. Skakig som man ofta blir när man börjar närma sig sina PBn så börjar man fippla med spö och gummihandske ( har börjat använda sån vid landning av gäddorna!) Men trots att den bara sitter löst i bakre kroken kommer den up och vägs faktisk till 5,2kg yess nytt PB det var f*n på tiden! hur skönt som helst! Efter vägning återutsättes skönheten som med ett plask försvann ner i djupet igen Det enda som var lite synd var att jag för den här (korta kvällsturen) inte tog med någon kamera Men det spelar ingen roll för nu vet jag hur dom skall tas så nästa gång är det jag som har kameran med..

    Det blev faktiskt 2 gäddor till eller rättare sagt R enbart tappade dom nämnligen efter ett luftsprång respektive ett djupdyk.. Den första som tappades i luftsprången var ganska lång men såg inte så tjock ut så skulle tippa på kanske 4kg.. den andra kändes dock bättre med tunga djupa knyckar i spöt och en riktig långsamt tung dykning innan den gick fri! så kanske hade man närmat sig PBt med den också men det vet bara gudarna hoppas på bra väder i morrn me så ska jag ut å ta en ännu större

    När det sen blev mörkt blev det stendött å tunga moln rullade in å jag begav mig hemmåt å här sitter jag nu skapligt nöjd

    //skitfiske på er mvh kenta
    Senast ändrad av kenta_85; 2004-09-07, 20:26.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

  • #2
    Härligt! O ett grattis är väl på sin plats. Kul att du lärt dig behärska jerkpryttlarna så fort.

    Kommentera


    • #3
      de e alltid kul me pb

      Kommentera


      • #4
        Tackar tackar Nja behärska kanske är att ta i men kan väl fiska hyffsat med några av beten iaf typ buster, ACE fat flipper small och poe's jackpot 2000
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

        Kommentera


        • #5
          grattis till nytt pb, lyckades faktiskt också fånga mitt pb på en buster jerk.

          skitfiske på dig

          Kommentera


          • #6
            Grattis till nya PB:et.
            Börjar bli dags att slå mitt snart också. Tar det nu i höst!
            Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

            Kommentera


            • #7
              När kameran är med så får man inga PB´n! hehe. Så lämna den hemma!

              Kommentera


              • #8
                Stizo: haha jo så är det nog Vete fan om man tror på ödet men nånting fick mig att dra in i den där viken

                Man skulle faktiskt kunna se det som en god å en ond sida Blåste kraftigt idag men så avtog det. Men så fort man packat klart och var på väg ut till bilen så började det friska på igen men skitsamma var ju fiskesugen Sen var det någon som bara gjorde att jag måste svänga in å testa viken
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

                Kommentera


                • #9
                  Grattis!

                  Kommentera


                  • #10
                    Tackar tackar e det bra väder i morrn ( var risk för stark vind :S ) men är det fint ska jag ta mig en ännu större
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 642 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av chrisseman, 2010-06-02, 18:51
                    60 svar
                    12 394 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Honk
                    av Honk
                     
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 424 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av TiSo, 2024-04-09, 18:34
                    13 svar
                    1 340 visningar
                    8 gillar
                    Senaste inlägg lakefryken  
                    Startad av TiSo, 2024-04-16, 17:37
                    1 svar
                    219 visningar
                    8 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Arbetar...
                    X