114 cm GAMMAL krokodil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

114 cm GAMMAL krokodil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 114 cm GAMMAL krokodil

Teamet var idag ute och rekade lite inför kommande tävlingar, dagen började på värsta tänkbara sätt med motorhaveri! Vilket i slutändan visade sig vara ett batteri som tackat för sig Dryga 650 kronor fattigare bar det ut på vattenvidderna men fisket var segt till en början, efter lite nötande och strategibyte började det äntligen lossna.

Lucius drar en aggrig slank tjej på 6,6 kg fördelade på 103 cm, sen rullar det på med arga ettriga gäddor av det mindre formatet tills Pesca hojtar till, fast fisk och den känns bra! In till båten kommer det in en lååång gädda med groteskt stort huvud som Lucius snabbt tar in i båten med hjälp av lipgripen. Ännu en gädda över 110 cm är ett faktum, den 5:e i båten i år!

Tyvärr tynger hon bara ner vågen till måttliga 8,7 kg, antagligen en gädda på "tillbakagång", sargad efter ett tufft liv i skärgårdsmiljö.

Peka din webläsare till Sportfiske Online för att läsa mer och kika på bilder.
    Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

wehehe kanonfirre ju, såg groteskt stor ut när han håller i den!!
    Snygg hemsida föresten =)

Kommentera

yep de va en riktigt ärrad gammel-sugga, som i fornstora dar hade kunnat väga en bra bit över tie... snygg hemsida? tackar och bockar
      Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Var hittar man en sådan där cm dekal?

Mvh.

Kommentera

eso: just den där kommer från sportfiskebutiken i stockholm men det torde väl gå att hitta hos vilken redskapshandlare som helst med bra sortiment antar ja grymt smidigt är det iaf...

Kommentera

Finns hos dom mesta handlarna, undra när dom kommer på en avkrokningsmatta med samma funktion?
            sigpic

Kommentera

Ibland är marginalerna på fel sida. Minns min gädda som översteg en bit längre än vad min avkrokningsmatta var lång. gäddan vägde 6,5 kilo. Mattan var 110 cm!

En vacker dag sitter hon dock där, fet som en julegris, med draget i käften!

Kommentera

Danne:
                Betyder det att man skall sy sig en 120 cm matta?

NIC:
                Skall kolla efter en dekal nästa gång jag kommer in i en 'riktig' butik. Tack!

(Har aldrig sett någon sådan framme, så jag har inte tänkt på det när jag varit inne.)

Hm , jag har ju inte varit i sportfiske butiken, än. Tack för tipset på 'nytt' ställe. Tror jag..

ed, stavar ju som en..
                Senast ändrad av esobus; 2004-09-06, 19:35.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                6 svar
                2 106 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman