Sensation!! Min första på jerk idag!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sensation!! Min första på jerk idag!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sensation!! Min första på jerk idag!!!!

Ååå vilken sensation Fick äntligen inviga jerk grejorna Köpte grejorna i tisdags och i dag efter ca 7-8 tim sammanlagd fisketid så small det äntligen Första gäddan på grejorna vägde sägert hela 8hg Men iaf det var ju en gädda och det är ju det som räknas till en början!!

/skitfiske på er alla mvh kenta
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Grattis!! =D
    Kommer ihåg min första jerkgädda, förra sommaren.. 1m djupt, kristallklart vatten, hemgjort omålat, olackat jerk, lägger den mot vassen...
    Efter 5m ser jag en gädda som skjuter ut ur vassen, rakt mot draget, böjer sig i S-position och hugger =D

Kommentera

Hoppas också på sånt fiske igen nästa år som jag hade för nått år sen dock inte med jerk då! ca 1-1,5m djup och klart vatten man såg alal hugg hur grymt som helst.. fick mitt PB där 5kg i svit med en på 4 och en på 3 på ungefär 30 min
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

jo jag kommer oxå ihåg min första fisk på jerk, en gädda på dryga 3kg fiskade i en väldigt grund vik så jag fiskade pigen precis under ytan så jag såg hugget och det var jävligt collt, hade tur att även få en fin gädda på 5,2kg lite senare under dagen,
        Tube for life

Kommentera

kommer ihåg min första tagen på 4m djup nån decimeter under ytan. Tog på första kastet och vägde 6kg,vilken jävla fighter han va....
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Är det bara jag som drar smått första på jerk då

Kommentera

Tog min första på jerk för inte så länge sen. Grejerna hade vart med på ett flertal turer, körde lite med dom var gång utan resultat.
              Men en vacker dag ute på Hornborgasjön small det på. Ett ganska ordentligt hugg och rullen satte fart, ett mycket gemytligt vinande ljud hördes från rullen och spöt fick schysst böj. Efter en kul kamp med luftakrobatik som gav en hint om storleken på det för mig stora monstret som tagit buster jerken kunde en välkonditionerad gädda på 7 kg landas, vägas, fotas och återutsättas. Denna för mig första gädda på jerkutrustningen höjde mitt pb från 5 till 7 kg. Man kan säga att jag vid det tillfället blev frälst vid jerkfisket.
              Bifogade filer
              Senast ändrad av cruento; 2004-09-05, 12:33.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
              6 svar
              2 106 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman