Sibbofjärden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sibbofjärden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sibbofjärden är extremt välskött. Fantastiska båtar och extremt bra vatten som håller stor fisk, tack vare Catch and Release. Den visar hur bra ett vatten kan bli när det kontrolleras. Mysiga platser för att laga mat och grym service. Att hyra motsvarande båt på andra platser kostar inte mer än det kostar att hyra samma båt i Sibbo och då få fiska i ett bra vatten.

Skulle det vara fritt fram att fiska och behålla fisk i Sibbo så är vattnet förstört inom kort.

Så tycker jag i alla fall..
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ni som skriver att sibbo är en havsvik eller en del av Östersjön så ni kan hävda er rätt till fritt fiske.
      Åk gärna dit och se hur Sibbo är ansluten med Östersjön via en liten grävd kanal, då förstår ni att ni omöjligt kan tro att det inte är en insjö.
      Man kunde önska att folk kollar upp hur det ser ut i verkligheten och, vad regelverket säger innan den man blir för tuff i tonen.
      Ola

Skickat från min F8131 via Tapatalk

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Alla tror att blekinge är bra bara för man sett Gäddfeber . Är nog samma sak med sibbofjärden jag skulle lägga tiden i Norra vättern istället. /Fredrik
        Hej Fredrik Storfiskare;

Ja, så gjorde din mamne Fredrik Johansson i Enköping och hans fiskekompis Jimmy och lade några av sina Gäddfisketurer i Vättern... Resultatet för Fredrik har nog alla svenska Gäddfiskare läst vid det här laget, dvs Svenskt Gäddrekord!

Här ser du en annan, tidigare bild med Fredrik Johansson ..http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm .. där han fiskar Gädda med fotografen Björn Christiansson....

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2016-09-29, 17:52.

Kommentera

Sibbo är fint men hade jag åkt tillbaka hade jag satsat på gös/borre fisket som har stor potential till enorma fiskar.

Gädda hade jag fiskat nån annanstans.

Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av sooman Visa inlägg
            Sibbo är fint men hade jag åkt tillbaka hade jag satsat på gös/borre fisket som har stor potential till enorma fiskar.

Gädda hade jag fiskat nån annanstans.

Skitfiske!
            Är fisket sämre nu eller varför tycker du så?

Kommentera

Verkar som om ingen 100% vet hur det ligger till, eller hur det funkar med att "att äga privata vatten". Men kanske någon kan hänvisa till lagar eller exempel hur detta hanteras och bedöms?
              - Go for the big ones you must!
              https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

Kommentera

Ursprungligen postat av Moddifier Visa inlägg
                Verkar som om ingen 100% vet hur det ligger till, eller hur det funkar med att "att äga privata vatten". Men kanske någon kan hänvisa till lagar eller exempel hur detta hanteras och bedöms?
                Jean Jältsten (som är den som arrenderar Sibbo) postade tidigare hur detta har blivit bedömt av Länsstyrelsen:

""Sibbofjärden klassas som ett sötvattensområde. Att vattnet har förbindelse med havet via en kanal gör INTE att ett vatten klassas som kustvattenområde. Enligt en sådan metod skulle en stor del av svenska sjöar klassas som kustvattenområde. Enligt Fiskerivattnets föreskrifter definieras gränsen mellan sötvattensområde och kustvattenområdet genom följande text:" Övriga kustmynnande vattendrag: av en rät linje mellan de två yttersta mynningsuddarna i varje vattendrag eller mellan särskilt uppsatta tavlor."
                Sibbofjärden är således en SJÖ med både Näckrosor och Kammusslor (sötvattensmusslor) och där gäller INTE det fria fisket. Nichlas Dahlén / Länsfiskekonsulent"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                0 svar
                172 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg alfons74  
                Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
                1 svar
                304 visningar
                0 gillar