Gäddsjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddsjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Magnus "Morti" Björkman; Låt mig först citera ditt inlägg om ditt fiske i lördags 31/10 och söndags 1/11 2009 i Umeå, två dagar som verkligen var trögfiskade efter Gädda här nere i mellersta Sverige:
    "Lördag: 96st i båten de flesta på jerk (Buster), kring 1-3m djup, under 2c i vattnet, soligt med en del moln, minus i luften på förmiddan som vart ett par plus senare på dagen, mycket klart vatten, 2-3m siktdjup, svag sydlig vind till vinstilla.
    Söndag: 115st i båten de flesta på jerk (Buster), 1-3m djup, strax över 2c i vattnet, molnigt hela dagen, liiite regnstänk, 2-3plus i luften hela dagen, mycket klart vatten, 2-3m siktdjup, sydvästlig 5-6m/s."

Med tanke på vad du skrev ovan här på FiskeSnack om dina enormt fina Gäddfiskeresultat uppe i Umeå nu i helgen behöver man inte vara speciellt skärpt för att förstå att just du inte är beredd att betala en enda krona för att få fiska gädda längre söderut i någon "konstgjord" Gäddsjö.
    Go for the Big Northerns!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Hej Leif.

Har väl ingen betydelse hur fisket va för oss här i helgen i frågan om "gäddsjön".
    Tror du också fattar att helgen vi nu hade inte inträffar ofta, första gången för oss vi har ett sådant fiske.

Stor gädda det handlar om i frågan ang. "gäddsjön", inte antal som vi hade så bra i helgen som va, tyvärr ingen stor då, största på 6.82kg.
    Oavsett hur fisket efter gädda hade vare här så skulle jag inte ha åkt till "gäddsjön" å fiskat, på samma sätt som jag inte fiskar i de p&t sjöar som fins häromkring.
    En stor del i fisket är att inte veta hur det kommer att gå, skulle inte direkt va lika spännande om man visste att man skulle få en stor när man åker ut.

/marcus björkman (inte magnus)
    -------------------------------------------------------------------------------------
    >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Ursprungligen postat av RoBoT Visa inlägg
      Är det någon som har testat att fiska i gäddsjön?

Hur var det? Anatal? Storlek? Tips?

Tack på förhand!
      Anmärkningsvärt lite info om fångster på gäddsjöns siter. Svävande på målet..Ryssar..gäddor "upp till 10 kg"..Största gäddan av flera.. 6,7 kg..En på 110 cm osv..Verkar, annars antar jag att de skulle informera om det som att det inte tas några riktigt stora. Är ju också klart intresserad som flera av ....Hur fan får de mat? Konditionen? Återfångster? Eventuell dödlighet?

Menar att det ligger i ett allmänt fiskeintresse att få reda på hur det funkar i praktiken..Är projektet på dekis? Eller?

Misstänker att de satsat på helt fel sjö för att pyttsa i skapliga gäddor..Näringsfattig, lågproduktiv skogssjö?
      Senast ändrad av Hemi; 2009-11-04, 18:18.

Kommentera

Visst är det märkligt att det alltid måste uppfinnas genvägar till svåruppnåeliga mål?
        Har man svårt med brudarna på krogen eller bara tycker det är jobbigt att ragga kan man ju alltid köpa sig både sex, kärlek och en fru.....
        Funderar på om en heliresa upp på Kebne klassas som en bestigning av berget....Det måste det väl göra, eftersom det är resultatet som räknas och inte vägen dit.
        Eller?

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

J

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Haha ok.

Hur mkt pengar och tid tror du att det ligger bakom en gädda på 10kg normalt sett?

Tror de flesta spenderar bra mkt mer än 1850kr per fångad 10kgs-gädda. Om man inte är galet bortskämd med såna fångster.

Kostar en del stålar att åka till t.e.x Rügen osv med. Där hade det dock inte känts som att fiska i en fisktank.
          Nu menar jag att jag tycker det är jävligt saftigt pris för att åka till en damm där dom fångat stora gäddor och placerat där.

Jag fiskar ju själv så jag precis hur mycket tid och pengar det går åt. Men vill man åka och betala 1850:- för en fisk som i mina ögon inte räknas mer än att gå och köpa en från fiskhandlaren så varsågod.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
            Visst är det märkligt att det alltid måste uppfinnas genvägar till svåruppnåeliga mål?
            Har man svårt med brudarna på krogen eller bara tycker det är jobbigt att ragga kan man ju alltid köpa sig både sex, kärlek och en fru.....
            Funderar på om en heliresa upp på Kebne klassas som en bestigning av berget....Det måste det väl göra, eftersom det är resultatet som räknas och inte vägen dit.
            Eller?

//Stefan

Bra skrivet.....
            -------------------------------------------------------------------------------------
            >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Ursprungligen postat av Micke84 Visa inlägg
              Nu menar jag att jag tycker det är jävligt saftigt pris för att åka till en damm där dom fångat stora gäddor och placerat där.

Jag fiskar ju själv så jag precis hur mycket tid och pengar det går åt. Men vill man åka och betala 1850:- för en fisk som i mina ögon inte räknas mer än att gå och köpa en från fiskhandlaren så varsågod.
              Då är jag med dig Tror vi tänkte likadant, men på olika sätt ;>

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
                Stödfodras damerna i pölen? Det bör väl nästan vara ett måste om dom skall bevara sin kondis...! ? Hade de funnits föda i stoora mängder hade de väl förmodligen redan simmat rejäla damer i sjön..

//Abel
                Tror inte dom stödmatas, med tanke på vilka "slangar" som dras av CWC-gänget i denna film:
                (Jag är tämligen säker på att den är inspelad i "Gäddsjön")

Dom säger visserligen inget om vikterna, men inte ser det ut som välmatade gäddor iaf.
                Den på 116cm ser ut att väga runt 7kg kanske.

Vissa inlägg i denna tråd kommer på skam nu när "riktiga sportfiskare" besökt pölen

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
                  Tror inte dom stödmatas, med tanke på vilka "slangar" som dras av CWC-gänget i denna film:
                  (Jag är tämligen säker på att den är inspelad i "Gäddsjön")

Dom säger visserligen inget om vikterna, men inte ser det ut som välmatade gäddor iaf.
                  Den på 116cm ser ut att väga runt 7kg kanske.

Vissa inlägg i denna tråd kommer på skam nu när "riktiga sportfiskare" besökt pölen
                  Tack, klart informativ film om bla gäddsjön, klockren......Säger det mesta....

Kommentera

Det ser kul ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Morti Visa inlägg
                      Hej Leif.

Har väl ingen betydelse hur fisket va för oss här i helgen i frågan om "gäddsjön".
                      Tror du också fattar att helgen vi nu hade inte inträffar ofta, första gången för oss vi har ett sådant fiske.

Stor gädda det handlar om i frågan ang. "gäddsjön", inte antal som vi hade så bra i helgen som va, tyvärr ingen stor då, största på 6.82kg.
                      Oavsett hur fisket efter gädda hade vare här så skulle jag inte ha åkt till "gäddsjön" å fiskat, på samma sätt som jag inte fiskar i de p&t sjöar som fins häromkring.
                      En stor del i fisket är att inte veta hur det kommer att gå, skulle inte direkt va lika spännande om man visste att man skulle få en stor när man åker ut.

/marcus björkman (inte magnus)
                      Hej MARCUS "Morti" Björkman; Ursäkta att jag skrev Magnus. Flera av mina skickligaste Gäddfiskekompisar genom åren heter just Magnus.

Next, En Stor Gädda som utsätts för eller ser artificella beten (jerkbaits, jiggar, spinnare, skeddrag och wobbler) gång på gång blir krokvan och lär sig att undvika sådana byten i framtiden. Därför kan det ganska snabbt bli riktigt svårt att fånga samma Gädda gång på gång på artificiella beten inom ett begränsat område, exempelvis en mindre Gäddsjö. Helt andra förhållanden råder för den som fiskar med levande eller död fisk. Här hugger eller åtminstone tar Gäddan nästan alltid bytesfisken i käften. Oftast vänder Gäddan bytesfisken i käften och sväljer den. Någon enstaka gång kan det hända att Gäddan håller bytesfisken i käften en stund och sedan lägger den ifrån sig.
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand
                      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                      0 svar
                      174 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg alfons74  
                      Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
                      1 svar
                      304 visningar
                      0 gillar