Fiske i Norge med egen båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Norge med egen båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Norge med egen båt

Hejsan, Efter några års jävligt jobbig sjukdom med tillhörande lång rehab så känner jag att det är dags att ta med egen båt till Nordnorge igen. Har varit många gånger i Norge men det var ganska många år sedan. Höll till i Rörvik och fisket där var fantastiskt under 80 och 90 talet men föll ganska hastigt efter det. Funkar väl att åka ut på storhavet men det kräver en ganska stadig båt och bra väder, inte kul att ligga inblåst en hel vecka ( tro mig jag vet). Behöver lite tips på ställen där man kan ha ett givande lite lättare spinnfiske även om det är lite grottigt väder. Visst kan det vara kul att åka ut på storhavet och jobba med halvkilos beten men jag uppskattar det lättare fisket, lite mer kustnära efter typ Bleka, Torsk mm. Vet heller inte vilken båt jag skulle ta med, Gäddracern med lite låga fribord men eller den lilla Walkarounden som är lite mer sjövärdig ifall man skulle vilja åka ut lite längre eller i lite sämre väder. Behöver som sagt tips på camper med hyfsat boende, bra fiske och möjlighet att rampa lätt. Saltströmmen är ju ett alternativ men det måste ju finnas många ställen som kan erbjuda det jag vill ha. Har fått ett tips om Einvika, Flatanger men vet just inget om det stället. Tänkte ta oss upp i typ augusti och alla tips mottages med tacksamhet. Behöver ha med egen båt då jag utrustat dom med mycket praktiska ståstolar då balansen inte är vad den varit pga av allt jag varit tvungen att stoppa i mig de senaste åren. Har fiskat ganska mycket förra året och känner att nu är det dags för Norge igen. Tack på förhand och skitfiske.
    // Förut var jag schizofren, men nu mår vi bra.

Generelt sett blir fisket bedre desto lengre nord du drar, og siden kysten i Norge er preget av fjorder og øyer så finner du le nesten over alt. En personlig favoritt er området rundt Nappstraumen i Lofotoen, her er fisket godt og det er ganske enkelt å finne le. Ellers er området rundt Tromsø (øya som byen ligger på) et annet område hvor du kan fiske beskyttet, men fortsatt kommer deg ut på havet om været er OK.

Hvis du ikke vil kjøre så langt, er Hestøysund utenfor Mo i Rana verdt en kikk om man liker lettere fiske.
    Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
    1 svar
    335 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg minelab
    av minelab

Startad av Moddifier, 2024-05-27, 20:04
    1 svar
    235 visningar