Fyrväpplingen...hmm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyrväpplingen...hmm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fyrväpplingen...hmm.

    Tjena på er,
    prövade Rörsjön + Skysjön under totti 15-16 timmar med ett Lowrance ekolod med bred kon dvs största möjliga avsökningsarea under båten. Såg ingen annan som fick fisk. Inga hugg. Ingen fisk vid ytan. EN mindre regnbåge landades på mask/maggot metandes strax under ytan. Vi såg en HANDFULL ekon under dessa två dagar och jag kan för mitt liv inte förstå hur detta är möjligt då vi verkligen nötte av sjöarna med ekolodet. Fyrväpplingens-hemsida säger att dom sätter in ca 350kg med fisk varje vecka! Ngn som kan bekräfta att dessa mängder sätts in eller finns något register på isättningar av fisk som är publikt?

    Jag kan vara helt ute och cykla men förklara gärna i så fall hur vi såg så extremt få utslag på lodet. Fisken lär ju inte ligga packade som sillar under bryggan får man anta... /Ekolods-Janne​
    - Go for the big ones you must!
    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

  • #2
    Landade ni en regnbåge strax under ytan så hängde förmodligen de andra på ungefär samma djup, då är de väldigt svåra att se på ekolodet om man kör vanlig 2D.
    Har man en konvinkel på 40 grader så borde konen, om jag räknat rätt (Någon får gärna rätta mig om jag har tänkt fel), bli lite drygt 2 meter i diameter på 3 meters djup, på 1 meter blir den 70 centimeter.
    Står de väldigt nära ytan är det inte alls omöjligt att de skyggar för båten och då får man aldrig in dem i konen.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
    0 svar
    157 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg alfons74  
    Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
    1 svar
    292 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg minelab
    av minelab
     
    Startad av Moddifier, 2024-05-27, 20:04
    1 svar
    184 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg nephilim  
    Startad av ilusiah, 2024-07-09, 20:56
    2 svar
    114 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cosmoz 08  
    Arbetar...
    X