Nordic Sea Angling - Havøysund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordic Sea Angling - Havøysund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om ni kör med pilk samt 3-4 upphängare så är det av någon outgrundlig anledning så att torsken föredrar rött och sejen blått! Dvs om ni ska frysfiska någon dag

riktar ni efter specifikt stor fisk är det big game jiggar med stora jigghuvuden som ger bäst misstänker jag, dock kör jag nästan enbart på rörpilk! Har aldrig haft problem att få extrema mängder på vanlig rörpilk med t.ex plastbläckfisk på trekroken!

Stingsildor etc kan ni skippa, det ger bara problem om ni är många i båten pga strömmen samt att de far omkring så jävligt under båten

Det roligaste som finns dock är att ta med ett vanligt spinnspö modell lite grövre, sen åka på ett grund (10-20m) och hamnar ni på större sej/större bleka så är det bara att hålla i sig! Jag skulle lätt kunna boka en resa och endast ha detta som mål för resan, helt insane! Dom går fan på speed firrarna

Drog en 7 kgs bleka på ett ron thompson för borre/gädda, och naturligtvis blev det nästintill smul av grejjerna men det visste jag på förhand, sjukt jäkla roligt är det!

Ta gärna någon uer på slutet av dagen om ni kan, bästa matfisken enligt mig! Dock inte någon frysfisk pga den är så fet i köttet, men färsk är den perfektomundo

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
    0 svar
    172 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg alfons74  
    Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
    1 svar
    304 visningar
    0 gillar