Nordic Sea Angling - Havøysund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordic Sea Angling - Havøysund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nordic Sea Angling - Havøysund

Hej, jag och några kompisar bestämde oss idag för att vi ska lämna sveriges fiske en vecka och åka och försöka dra upp några av norges större fiskar.
    Vi har varit inne på nordic sea angling och för tillfället låter havøysund bäst, är det någon som vet om det är så?
    Jag skriver det här för tips och tricks kan man säga, någon som gjort den resan? eller som fiskat där?
    Har någon åkt med nordic sea angling, var dom bra?
    Vilka månader är bäst?
    Då vi pluggar så planerade vi i juni eller maj någon gång. är det dumt?
    Sen om någon gjort resan och har några tips allmänt om packning, vad man ska köpa för drag och stort sett vad som helst annat så är det alltid kul att veta

om det är någon som undrar så ska vi ta bilen dit så man får med sig mycket fisk hem

Blev väldigt många frågor men om jag får några bra svar som hjälper oss bestämma om resan är värd det så kan jag lova många bilder och en lång sammanfattning av resan

Har varit i Havøysund fyra gånger med NSA. Lätt värt. Superproffsiga rakt igenom med bra båtar, bra boende, bra guider osv...
    Beten som funkat bäst är mieko predatortail glow med tyngsta miekoskallen, storm giant glow tyngsta och Kinetics "livebait"-rigg.
    Det året vi var där i maj så var det sjukt kallt i vattnet och de flesta flundrorna hade inte kommit upp från djupt vatten men det fångades ändå stora den veckan (220cm).

Kommentera

This is "Nordic Sea Angling - Havøysund Halibut Action" by Jamback Media on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

Kommentera

Men är det bara flundra man fiskar där? vore lite kul med torsk någon dag
        Går det att komma dit som nybörjare inom sånt här fiske alltså, med guiderna?

Verkar så sjukt härligt! vill bara åka dit så snabbt som möjligt, men vilken tid på året tror ni är bäst då? juni-juli?

Kommentera

Det går ju att boka in sig i "guidebåten" om man inte är särskilt hemma på norgefisket. Tror det inte skiljer sig nämnvärt i kostnad heller.
          Finns bra med annat fiske också så klart. Vi har inte lagt nån energi på torskfisket men har ju fått ett gäng med 15-plussare.
          Pillemete efter rödspätta är ganska bra i havøysundet och andra arter så som havskatt, sej och kolja finns det bra med överallt. Juni-augusti känns mest safe tidsmässigt.

Kommentera

Hur många drag borde man ha med sig då man köper egna, vi planerar att köpa i sverige om det går då vi ändå bilar till norge så vikt spelar ingen roll.
            och gärna fler tips på bra drag torsk och hälleflundra och kanske även havskatt

Kommentera

En till fråga för er som varit där! haha har ni några tips på hotspots?? känns ju mindre privat än lokala hotspots ju.

Kommentera

Hej !
                Jag har jobbat som guide i Havöysund i 2 säsonger, så det är bara att fråga på så skall jag försöka svara så gott jag kan

Kommentera

Hela området runt Havöysund är en enda stor hotspot :-)

Kommentera

De beten som jag gillar bäst och har haft framgång med är Crasy Daisy jiggarna men även Slim Jim har funkat bra. Dessa finns att köpa på Campen för i det närmaste samma priser som här hemma. Några lättare pilkar och häcklor kan vara bra om man vill fiska Kolja men också för att fånga småsejar till agn.
                    Ta även med er lite lättare utrustning och tackel för spättamete då fisket efter Rödspätta och Sandskädda är mycket bra i området.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av LinusGrahn, 2025-02-15, 19:52
                    0 svar
                    132 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg LinusGrahn  
                    Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
                    1 svar
                    297 visningar
                    0 gillar