Fiske Åland. (Tips) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Åland. (Tips)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske Åland. (Tips)

Hej jag och några kompisar ska till Bomans stugor nästa vecka. Vi va där i april och hade riktigt bra fiske och stugan va super fräsch. Så nu har vi bestämt att vi ska ditt igen. Dock va gäddorna små 1-2 kg så nu har jag lite fråga om någon har några bra tips på bra ställen som vi kan ta oss till med deras båtar ifall vi missade något bra hotspot eller ska man hålla sig i viken hos dom och bara nöta på för att få någon större?

Anlita en guide?

Kommentera

mapafishingteam.com

Kommentera

Ursprungligen postat av per_84 Visa inlägg
        Hej jag och några kompisar ska till Bomans stugor nästa vecka. Vi va där i april och hade riktigt bra fiske och stugan va super fräsch. Så nu har vi bestämt att vi ska ditt igen. Dock va gäddorna små 1-2 kg så nu har jag lite fråga om någon har några bra tips på bra ställen som vi kan ta oss till med deras båtar ifall vi missade något bra hotspot eller ska man hålla sig i viken hos dom och bara nöta på för att få någon större?
        Hej Per Mattsson;
        Under en veckas Gäddfiske på Åland hinner du fiska och testa många nya "Hot Spots". Ofta står Ålandsgäddorna ganska grunt. Sök med dina beten och kasta dig fram utmed stränder, uddar och vikar där vinden ligger på...

Själv har jag tävlingsfiskat efter Gädda under höstarna och även tillbringat semestern på Åland under många somrar när mina barn växte upp. Då blev det hundratals fiskedagar efter Abborre och Gädda.

Bra beten som alltid fungerar otroligt bra på Åland är Bomber B16A i färgerna LEF1 (Abborre) och LEF3 (BGL/Bluegill) och LEF9 (Mörk Abborre) se här http://www.trumman.com/bomber/bomber_16a.htm. Swim Whizz Nr 6 se här http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm i samma färger fungerar också fint.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2015-04-23, 15:14.

Kommentera

Tack för tipsen Old Firehand super.
          Det är den typ av tips jag vill ha.

Vi funderade också på guide men vi har redan bokat båt för alla dagarna och sen försöker vi hålla ner priset. men om vi skulle ta guide så blir det nog via Boman jag tycker han verkar duktig.

Kommentera

Ursprungligen postat av per_84 Visa inlägg
            Tack för tipsen Old Firehand super.
            Det är den typ av tips jag vill ha.

Vi funderade också på guide men vi har redan bokat båt för alla dagarna och sen försöker vi hålla ner priset. men om vi skulle ta guide så blir det nog via Boman jag tycker han verkar duktig.

Hej Per Mattsson;

Gös-Ulla (in memoriam) och jag hyrde stuga med båt och fiskade varje sommar på Eckerö och övriga Åland på platser och öområden som Brändö, Föglö, Haraldsby, Kumlinge, Kökar, Lavö, Lemland och Torsholma under åren 1965-1979 när mina tre döttrar och min son var små. De gillade att vara ute i skärgården, bada, åka båt och fiska .

Föglö och Kökar var de i särklass bästa öområdena när det gällde att fånga stora Gäddor. Vår första semester firade vi 1965 på Eckerö. Min största gädda på Åland fångade jag den 18/7 en timme före soluppgången sommaren 1965 vid Rödskär utanför Eckerö. Gäddan vägde 13,6 kilo vägd på ett 20-kilos Besman av Saida Englund. Ytvattentemperaturen var +15,7 gr.C. Himlen var klar och det blåste en mycket svag nordostlig bris. Betet var en 15 grams ABU Killer BGL. Den gäddan gav jag bort till Saida Englund, mor till stuguthyraren på Eckerö. Tolv år senare, 1977 bildades gäddklubben Team Saida.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
            0 svar
            172 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg alfons74  
            Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
            1 svar
            304 visningar
            0 gillar