En veckas havsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En veckas havsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En veckas havsfiske

Min far och farbror med flera ville dra upp till Norge en vecka nu framöver och det föll på mig att ta reda på all information om vettiga camper och hur man tar sig dit. Har för mig att det finns en hemsida med sammanställda fiskecamper över Norge, vet någon adressen?

Annars får de som varit och fiskat gärna rekommendera, eller inte rekommendera, fiskecamper. Jag är väl främst sugen på Söröya, men även andra ställen är av intresse, bara fiske och boende är bra samt inte allt för dyrt.

Vi tänkte 6 personer på 2 stugor/2 båtar. Jag gissar att det är lagom? Ingen av oss har utrustning för tufft havsfiske så det behöver vi hyra.

Sen är det frågan om hur man tar sig dit. Jag spanade på olika camper för några år sedan och fick för mig att många bilar till Oslo och sedan flyger till Trondheim, för att sedan ta buss eller bil till slutdestinationen? En kollega till min mamma åkte upp ni innan helgen, minns inte till vilken ort exakt, men de skulle bila upp i ett sträck. Tre personer i en bil och en fick sova i bak. Det är dock inget alternativ, pappa är 65 och min farbror är 67. Jag vill att de ska orka fiska också

Tacksam för all hjälp jag kan få!
    Senast ändrad av Numse; 2013-07-07, 12:06.
    Bloggen | Portfolio

Älskar Söröya eftersom det är chans på så många olika arter där och dessutom storfisk men kanske är Havöysund ett bättre val för er grupp.

Fiskade med ett par görsköna äldre engelska herrar på Söröya för några år sedan och de blev riktigt sletna av sjön därute. Mot slutet av veckan erkände den äldre av dem (65+) att detta fick bli sista långresan - too long in the tooth, som han lade fram det.

Har inte själv varit vid Havöysund ännu men det skall ju vara ganska väderskyddat oberoende av vindriktning och så är det ju inte med Söröya.

Flyg upp alla veckans dagar - långa bilresor är skit för kroppen efter 40 och dessutom tar det för lång tid - fisketid.

Click image for larger version

Name:	P7100165.jpg
Views:	1
Size:	629,8 KB
ID:	1769026

Kommentera

Tack för tipset, jag ska ta en titt på Havöysund. Kollade runt tidigare och hittade Nordic sea angling i Söröya som verkar vara riktigt bra, men om det är så tuff sjö så har du rätt i det du säger. Farsan var tvungen att ställa in dagens fisketur p.g.a. ryggen, och då pratar vi vertikalfiske i en skön stol på Mjörn
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

De som Stjärnås och Tajtlajn åkt med.

Hyra utrustning, 500 pengar.
        Flyg till ALTA och sen buss till campen körde kompisen förra året. Jag tror Stjärnås hade en Buss från GBG

Kommentera

Ja precis, det var dem jag kikat på, verkar ju klockrent. Fint att Stjärnås och Tajtline har åkt med dem för då kan man fråga hur det var.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Kom hem i onsdags efter en vecka i Havöysund.Ett toppen ställe att åka till,rekomenderas helt klart.Sitter redan o planerar nästa års resa dit.Man kan nästan alltid ta sig ut o fiska där ovasett vädret,det går alltid att hitta lä bakom någon ö eller i en vik.Att ta sig dit är väldigt smidigt,vi tog bilen till Oslo,flyget därifrån till Alta o busstransfer till campen t o r ingår ju i priset.Utrustning finns att hyra spö o rulle kostar 500kr för en vecka då ingår även lättare utrustning om man vill fiska Rödspätta etc,flytoverall kostar 400kr för en vecka.Det finns även en bra shop på campen som har alla jiggar,pilkar etc som behövs till helt ok priser.
            Fisket ansågs vara trögt när vi var där men vi är helt klart nöjda med resultatet.

Kommentera

Tack för input! Har mailat fram och tillbaka med Jimmy som är en av arrangörerna och det ser ut som att det blir lofoten, ett av nordic seas resemål. Havöysund, är det det som ligger innanför lofoten?

En fråga tillalla som fiskat uppe i nordnorge. Vilken månad är att föredra?
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Havöysund ligger nästan så långt norrut i man kan komma i Norge.Campen som du tänker på är Nappstraumen.
                Enligt guiderna upp i Havöysund så är fisket som bäst där uppe i slutet på Maj o början på Juni sen är det lite sämmre för att sedan bli bra igen i mitten/slutet på Augusti..

Kommentera

Titta in på www.teamsvinet.dk där finns det bilder o en resumé av bla den veckan jag var upp i Havöysund.

Kommentera

Kanon, ska kika!
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                    0 svar
                    172 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alfons74  
                    Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
                    1 svar
                    304 visningar
                    0 gillar