Musky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Musky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Musky

Hej! Har tänkt att dra till USA/Kanada och fiska musky. Är det någon som har något tipps eller nått ställe som verkar coolt så tippsa gärna!

// hugo

Prata med P-A på lundgrens fiske i gamla stan, han anordnar resor som du sent (alldrig) skall glömma. Helt klart det bästa jag gjort var att hänga på där!

Kommentera

Jag och en kamrat var i Kenora, Kanada i oktober 2012. Fiskade musky i Lake of the Woods. Här kommer resplanen som vi hade:
      Flyg: SAS till Winnipeg och sen hyrbil ca 2,5 timme österut. Mellanlandning i Chicago. Funkade smidigt.
      Hotell: Best Western, Kenora. Ligger precis vid vattnet, med egna bryggor och ca 100 meter till Figure 8 Bait Shop. Nära in till staden för restaurangbesök etc. Hyggliga priser och de serverade frukost mot ett litet tillägg.
      Guide: Vi fiskade med Dave Bennett. han har en 6 m Kingfisher alubåt med 200 hk. Snabb, stabil och perfekt fiskebåt. All fiskeutrustning fanns att låna. Ett annat alternativ är Jeff Gustafson. Lokal kändisguide som kan vara svår att boka om man inte är ute i god tid.

Fisket: Vi hade ett mycket trögt fiske, 2 muskies landade på 5 dagars fiske. MEN, vi hade kanske 35-40 kontakter med fisk som inte högg. Ballast var utan tvekan 2 20 kg + som jagade betena vid båtsidan. Gäddfisket var dock på topp, med flera bitar mellan 7 och 10 kg. Även walleye och smallmouth bass var på hugget.

Hoppas att detta kan vara till nån nytta.
      /Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av hugan Visa inlägg
        Hej! Har tänkt att dra till USA/Kanada och fiska musky. Är det någon som har något tipps eller nått ställe som verkar coolt så tippsa gärna!

// hugo
        Hej Hugo Lisjö;

Precis som Fredrik Johansson skriver bör du kontakta P.A. Högberg hos Lundgrens Fiskredskap, Storkyrkobrinken 12 i Gamla Stan, tel. 08-10 21 22 och rådfråga honom om att eventuellt få åka med på någon av hans guidade Muskieturer till Lake of The Woods.

Själv har jag tävlat i Gädd- och Muskie-fiske mot legendaren Babe Winkelman i Leech Lake... troligtvis långt innan du var född.

Ring P.A. idag innan han åker till Muskie Show i Chicago nu i januari...

Go for the Big Muskies!

Old Firehand

Kommentera

Okej jag ringer han! Finns ett litet problem... Är 15 så har ingen bil och fiske resor med ett företag eller något går bort. För mina föreldrar tycker jag e för dålig på engelska så en fiskeresa själv till nått engelsktalande land blir som en språkresa typ. Men hör med PA vad han säger

Kommentera

Hej,
            jag åkte med till Lake of the woods jungfru-resan 2007. Då var en snubbe med som jag tror var femton då. Kiwi heter han och han finns här på FS.

Jag håller med dem som säger att den resan är fantastisk, för det är den. Total vildmark. Man bor på en fullt utrustad camp på en ö. En guide på två båtar. All mat ingår, och man äter bra och mycket. Väldigt mycket.

I min båt landades elva muskies på fem dagars fiske. Totalt kom det upp knappa femtio under vår resa och den största var på 49 tum.
            Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Låter som att det är the Woods som gäller... Åker väll dit fast själv då...

Kommentera

Åker du med P-A behöver du inte tänka på nåt själv alls, han fixar allt åt dig. Du behöver nog knappt kunna mer än yes el no på engelska! Du behöver bara ta dig till arlanda sen är allt klart Däremot att åka själv till canada kräver en riktigt bra engelska ev lite franska när du är i canada, så mitt råd är att ta du ett snack med P-A.

Kommentera

Det är rätt knepigt att ta sig till kampen, den ligger inte centralt direkt.
                  Jag fick flyga Chicago-Winnipig åka buss Winnipeg-Kenora där Perry (Kampägaren) hämtade mig och vi tog bilen till deras hus, där bytte vi till båt och åkte till ön som kampen ligger på.

Försök övertala dina föräldrar att få åka med PA istället.
                  Förhoppningsvis är jag där då och utklassar er

Kommentera

Jo ska försöka. Haha låter bra det

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av LinusGrahn, 2025-02-15, 19:52
                    0 svar
                    131 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg LinusGrahn  
                    Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
                    1 svar
                    292 visningar
                    0 gillar