Flugströmmen i Emmaljunga. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugströmmen i Emmaljunga.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugströmmen i Emmaljunga.

Skulle vilja tipsa och slå ett slag för ett relativt nytt put & Take som ligger i norra skåne. Har varit där och fiskat en hel del nu och brukar få gott om fisk, samt fisken jag har fått har varit i bra kondition med hela och fina fenor. Lyckes lura upp en bjässe på 3 kg häromdagen på min klass 3 utrustning. Den dagen fick jag sju fiskar :-)

Här är länken till deras hemsida http://www.flugstrommen.se

Det är kanske någon mer här som har varit där och fiskat som kan säg nåt om anläggningen?
    Området erbjuder en fantastiskt miljö i långsamt slingrande å med sakta strömmandes vatten. Ja ni få helt enkelt kika in på hemsidan och bedöma själva :-)
    Bifogar en bild på lillfirren jag fick häromdagen :-)
    Skitfiske!

Click image for larger version

Name:	IMG_1348.jpg
Views:	1
Size:	1,05 MB
ID:	1811555

För två veckor sedan släpptes det i över 100 kg fisk i vattnet sen fick jag höra att det var minst en lika stor laddning på g typ nästa vecka också. Jag vet i alla fall var jag och mitt flugspö kommer att vara nästa vecka och hela denna helgen i alla fall :-) Nu är det bara att hålla tummarna för att vädergudarna står på min sida :-)

Kommentera

Låter fint detta! Måste man boka plats när man vill komma dit eller är det bara att åka dit?

Är det imitationsfiske som gäller eller är det mer färgglada streamers som gäller?

Kommentera

Ja det är ett riktigt trevligt ställe. Du bör ringa och förboka där. Han tar max 10 st på området samtidigt. Inte för att där brukar vara så mycket folk på vardagarna men på helgerna så är det inte helt omöjligt att området kan vara uppbokat. På din fråga om flugval så beror det lite på vädret. Är det tyst på ytan, dvs inga vak så fungerar streamers väldigt bra. Tog 2 st mellan 2-3 kg i förrgår på en vit streamer (fiskimitation) Men nymffisket har varit väldigt givande nu när det inte varit så mycket kläckningar. Så för att svara på din fråga så får du prova dig fram. Kan ju förövrigt smyga in att det kom en laddning på 100kg fisk igår och det släpptes utt samma mängd för nån vecka sen också, så där är smockfullt med fisk för tillfället :-)

Bifogar lite trevliga bilder från häromdagen när jag drog 10 fiskar med en topp på 3 kg :-)

Click image for larger version

Name:	fisk22copy.jpg
Size:	518,0 KB
ID:	1763474Click image for larger version

Name:	fisk26copy.jpg
Size:	511,9 KB
ID:	1763475Click image for larger version

Name:	fisk261copy.jpg
Size:	513,6 KB
ID:	1763476Click image for larger version

Name:	fisklitencopy.jpg
Size:	423,8 KB
ID:	1763477

Kommentera

Ser mycket trevligt ut! Kanske blir ett besök redan i helgen

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
            Skulle vilja tipsa och slå ett slag för ett relativt nytt put & Take som ligger i norra skåne. Har varit där och fiskat en hel del nu och brukar få gott om fisk, samt fisken jag har fått har varit i bra kondition med hela och fina fenor. Lyckes lura upp en bjässe på 3 kg häromdagen på min klass 3 utrustning. Den dagen fick jag sju fiskar :-)

Här är länken till deras hemsida http://www.flugstrommen.se

Det är kanske någon mer här som har varit där och fiskat som kan säg nåt om anläggningen?
            Området erbjuder en fantastiskt miljö i långsamt slingrande å med sakta strömmandes vatten. Ja ni få helt enkelt kika in på hemsidan och bedöma själva :-)
            Bifogar en bild på lillfirren jag fick häromdagen :-)
            Skitfiske!

[ATTACH=CONFIG]44108[/ATTACH]
            hej vi var fyra st där för några veckor sen blev inte imponerad en tog en regnbåge på 1kg annars var det mest rengbåge på 3-4hg plus att det är jättedyrt att fiska där se deras prislista.
            det finns så många bättre ställen att fiska på tycker jag.

Kommentera

200 per skalle, 300 om du tar en fisk. Halvdag, tycker inte jag är så blodigt. Men det är väl en smaksak. Du får ju pynta 550:- oavsett om du inte får fisk i flugströmmen i Harasjömåla? Tror i ärlighetens namn inte du hittar många put and take vatten där bågen är överdrivet pigg för tillfället med tanke på den höga temperaturen i vattnet (kolla tråden om björkadammen tex). Medelvikten ligger på ca 1 kg där, och de senaste gångerna jag har varit där så har i alla fall jag fått gott om fisk. Ca ett 10-tal varje gång. Ingen fisk har legat under 500g. topp har legat på knappt 3 kilo. Polaren drog en på 2 kg senast igår https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...89019518_n.jpg.
              Fast sen kan det bero på en hel del faktorer att fisken inte hugger. Lufttryck, väder, temperatur, kläckningar, flugval, fiskehastighet. ( tror Jock scott kan intyga detta med )
              Jag har haft ruggigt effektivt fiske på sakta hemtagen mickey finn storlek 14. Sakta hemtagen. typ 3 cm per sekund. Montanan har oxå levererat, även denna sakta sakta sakta. På en månad har där i alla fall släppts i 200kg fisk och jag var där senaste gången det släpptes i och jag såg fiskarna. där var en hel del på runt 2 kg och majoriteten av fisken låg på 1kg ca.
              Synd att det inte gick bättre för er. Jag föredrar kvällsfisket där i alla fall, så kan rekommendera dig det.
              Senast ändrad av FlueJonas; 2012-08-17, 17:09.

Kommentera

Vi var där till 21.00 och jag vidhåller inget som jag vill rekomendera.

Kommentera

Ursprungligen postat av jonny1 Visa inlägg
                  Vi var där till 21.00 och jag vidhåller inget som jag vill rekomendera.
                  Tråkigt att du känner så, jag tycker i alla fall det är ett trevligt vatten.

Kommentera

Efter att ha besökt vattnet ett par gånger nu så kan jag inte mer än slå ett jätteslag för Flugströmmen och framförallt Brian som äger stället.
                    Fantastiskt roligt fiske och man måste utmana sig själv som flugfiskare gång på gång om man vill fiska av alla intressanta partier.

Vi har haft fantastiskt fiske varje gång!

Dyrt tycker jag absolut inte det är, vi släpper tillbaka all fisk och 225kr är verkligen ett otroligt rimligt pris.
                    NAJ! Jag plurra igen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                    0 svar
                    172 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alfons74  
                    Startad av Uffe38, 2024-05-20, 13:23
                    1 svar
                    304 visningar
                    0 gillar