Gädda på 126cm och 12,6kg tagen med angeldon och död mört - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda på 126cm och 12,6kg tagen med angeldon och död mört

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Altin Visa inlägg
    7 fots ismetespön?!? 10stycken?!?
    Hej Marcus Altin;

Jag har även 10 st 122 cm långa, gröna Wiggler Nr R1222 ismetespön men jag gillar de, otroligt starka 7-fots Ugly Stik senapsgula spöna bättre. Ihopfällda blir Ugly Stik-spöna bara 105 cm och därmed lättare att transportera i både bil och ispulka.

Go for the Big Ones!

God Jul & Gott Nytt År!

Old Firehand

Kommentera

tycker du inte det blir långt till hålet vid drillning? många gånger då man har en bättre gädda på och den kommer nära hålet, för att tvärt vända i en rusning tycker jag det känns som ett måste att kunna doppa spötoppen ner i hålet för att linan inte skall skava mot iskanten...

Men det kanske finns oanade fördelar med så pass långa spön till ismete...? Eller kanske bara jag som får för mig att det blir klumpigt med så långa spön, har ju inte provat så jag vet ju inte, bara antaganden...

hur upplever du dem?
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
        tycker du inte det blir långt till hålet vid drillning? många gånger då man har en bättre gädda på och den kommer nära hålet, för att tvärt vända i en rusning tycker jag det känns som ett måste att kunna doppa spötoppen ner i hålet för att linan inte skall skava mot iskanten...Men det kanske finns oanade fördelar med så pass långa spön till ismete...? Eller kanske bara jag som får för mig att det blir klumpigt med så långa spön, har ju inte provat så jag vet ju inte, bara antaganden...

hur upplever du dem?
        Hej Mårten Sandkvist;

Det är väl att jag gillar Shakespeare Ugly Stik Tiger så mycket som gör att jag använder dem i alla situationer vid fiske jag kan. Dessa dubbelbyggda spön är otroligt starka och går inte av vid praktist fiske. Här är en bild av dig när du testar styrkan hos ett Ugly Stik http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm.

Du som under riktigt kalla vintrar har 1,5 meter tjocka isar bör väl ha ett extra skäl att använda ett långt spö vid ismete. När du har över 0,4 meters istjocklek håller jag helt med dig om att en motordriven isborr sparar både tid och kraft...

God Jul & Gott Nytt År!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
        12 svar
        1 480 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg Piscantur stercore  
        Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
        7 svar
        1 291 visningar
        1 gilla