Film: stor röding! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Film: stor röding!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
    Skön fiskarglädje och grymma rödingar!
    Förstår inte varför alla ska klaga så på hanteringen, varva ner lite. Snart måste man väl avliva fisk med en klubba av bomull på en avkrokningsmatta av sockervadd för att inte bli anklagad för djurplågeri. Lämlarna var dock lite onödigt...
    Håller med dig till 100%

Kommentera

Att avliva sjuka hundar genom att släpa dem bakom en bil kanske också är helt okej eller?
      Det kvittar väl vilket djur man talar om, att sparka flertalet gånger på dem för att få bort dem ur vattnet är ovärdigt i mitt tycke.
      Jag klagade dock inte i mitt inlägg, det var bara min syn i vänliga ordalag på hur djuren behandlades.

Skrämmande däremot att bli bestörta över behandlingen av lämmeln som jag tvivlar skadades fysiskt utan bara blev väldigt uppretad och rädd, medan en fisk kan dras över land och på ett ovärdigt sätt bli ihjälslagen/sparkad.

Ska man envisas med att döda all fisk man får så borde man skaffa en priest, den tar ingen plats och fisken dör på ett ögonblick.
      Är man rädd att ta i en levande fisk och istället behöver sparka den upp på land från strandkanten, då ska man inte fiska alls.

Och det är ju löjligt att ständigt överdriva till max angående behandling av fisk, och börja fjanta om bomullsklubba och sånt. Majoriteten här är vuxna, de behöver nog inte överdriva för att få fram det de vill säga.
      Ingen har ens nämnt att man ska använda mjuka klubbor för att döda fiskar som man vill ta hem och äta.
      Inte heller har någon sagt att en helt vanlig avkrokningsmatta är för hård och skadar fisken.
      Senast ändrad av tintin_jkpg; 2011-11-25, 19:53.

Kommentera

Ja, de verkar hungriga guttarna.
        Lång fight med den felkrokade i början dessutom.Jaja.
        Senast ändrad av micke g; 2011-11-26, 07:27.

Kommentera

Om man bortser från det uppenbart oetiska i handlingen så verkar det korkat att sparka på fisken även om man ser på handlingen ur rent praktiskt synvinkel.

Man sparkar upp den på land för att säkerställa landningen eftersom man tänkt äta fisken men om man träffar man fel så spricker kanske tarmarna eller gallan och hur god blir fisken sedan...

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
            ...Skrämmande däremot att bli bestörta över behandlingen av lämmeln som jag tvivlar skadades fysiskt utan bara blev väldigt uppretad och rädd, medan en fisk kan dras över land och på ett ovärdigt sätt bli ihjälslagen/sparkad....
            Nog måste du väl hålla med om att det är en väsentlig skillnad mellan att skada djur för att få mat och att stressa djur för nöjets skull.
            Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hablahikmach Visa inlägg
              Intet problem å sparke opp fisken. Det er en effektiv måte å lande den på. Husk at vi ikke driver med C&R. Alle fiskene blir spist.
              Grattis till fantastiska Rödingar och Öringar.

Men att döda all fisk man får är så dumt att det inte är sant, särskilt på ett sådant speciellt ställe med vad som verkar vara en mycket ovanligt fin tillgång på storröding. Sånt ska bevaras, och det gör man inte genom rovfiske.
              --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                Att avliva sjuka hundar genom att släpa dem bakom en bil kanske också är helt okej eller?
                Det kvittar väl vilket djur man talar om, att sparka flertalet gånger på dem för att få bort dem ur vattnet är ovärdigt i mitt tycke.
                Jag klagade dock inte i mitt inlägg, det var bara min syn i vänliga ordalag på hur djuren behandlades.

Skrämmande däremot att bli bestörta över behandlingen av lämmeln som jag tvivlar skadades fysiskt utan bara blev väldigt uppretad och rädd, medan en fisk kan dras över land och på ett ovärdigt sätt bli ihjälslagen/sparkad.

Ska man envisas med att döda all fisk man får så borde man skaffa en priest, den tar ingen plats och fisken dör på ett ögonblick.
                Är man rädd att ta i en levande fisk och istället behöver sparka den upp på land från strandkanten, då ska man inte fiska alls.

Och det är ju löjligt att ständigt överdriva till max angående behandling av fisk, och börja fjanta om bomullsklubba och sånt. Majoriteten här är vuxna, de behöver nog inte överdriva för att få fram det de vill säga.
                Ingen har ens nämnt att man ska använda mjuka klubbor för att döda fiskar som man vill ta hem och äta.
                Inte heller har någon sagt att en helt vanlig avkrokningsmatta är för hård och skadar fisken.
                Precis! Fantastiskt bra inlägg
                --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Grymma Rödingar, underbara omgivningar, man blir riktigt fiskesugen!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stratos Visa inlägg
                    Grymma Rödingar, underbara omgivningar, man blir riktigt fiskesugen!!!!
                    Ja, det er bare å vente til neste år! Da skal jeg komme med en enda bedre film!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                    11 svar
                    1 246 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                    7 svar
                    1 280 visningar