Laxfiske i Mörrum. Hybrid på 10.66kg. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laxfiske i Mörrum. Hybrid på 10.66kg.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av aggebagheera Visa inlägg
    härligt, blev riktigt avis! har dessutom aldrig testat mörrum. är det värt det? =)

Edit: att åka ner dit alltså*
    Ptja, det är ju svårt för mig att säga att jag inte är nöjd
    Men det är ju inte våldsamt lätt att dra en fisk där, man ska ha lite tur också. 21 fiskar togs på 85 fiskare den dagen jag var där och då tog vissa 2. Men man har chans att dra rejäla fiskar där och det är väldigt vackert även om man inte får någon fisk, speciellt den norra sträckan. Så det är lätt värt det om du frågar mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av groll Visa inlägg
      Jag antar att du menar du tycker det är en solklar öring.

Jag är heller ingen expert och trodde först som du. När jag kom kånkandes med fisken till invägningen så tog det inte så lång tid innan där var massa folk. Dom ringde in 2 pers som jobbar på mörrums kronolaxfiske och dom hade svårt att säga vad det var. Efter en 15minuter kom de fram till att det var en hybrid. Dom tog fjällprov också för att vara säkra.

Jag har för mig att de sa lax på stjärtspolen iaf, men jag kan inte svära på det. Hade jag inte tappat min mobiltelefon i havet när jag fiskade horngädda idag så kunde jag lyssnat den diskussionen för jag spelade in den med. Jag och vatten alltså... åker jag inte i vattnet själv så gör mina ägodelar det
      haha, klantig eller? ; )

men har själv varit med om att mobiler och sådant ramlat ner i vattnet, dock inte mina egna
      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Ursprungligen postat av groll Visa inlägg
        Jag antar att du menar du tycker det är en solklar öring.

Jag är heller ingen expert och trodde först som du. När jag kom kånkandes med fisken till invägningen så tog det inte så lång tid innan där var massa folk. Dom ringde in 2 pers som jobbar på mörrums kronolaxfiske och dom hade svårt att säga vad det var. Efter en 15minuter kom de fram till att det var en hybrid. Dom tog fjällprov också för att vara säkra.

Jag har för mig att de sa lax på stjärtspolen iaf, men jag kan inte svära på det. Hade jag inte tappat min mobiltelefon i havet när jag fiskade horngädda idag så kunde jag lyssnat den diskussionen för jag spelade in den med. Jag och vatten alltså... åker jag inte i vattnet själv så gör mina ägodelar det
        Jag tyckte att stjärtspolen var lite smal men inte direkt som en lax, men om dem som jobbar där säger hybrid så lär det ju vara rätt

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
          Jag tyckte att stjärtspolen var lite smal men inte direkt som en lax, men om dem som jobbar där säger hybrid så lär det ju vara rätt
          Jag ringde in igår och frågade om fjällprovet var klart men det var det inte. Jag kommer uppdatera topicen ifall det visar sig vara en havsöring. Man kan ju hoppas att det är det. Jäntan lät lite snurrig först så jag hoppas att dom inte slarvat bort det.

Kommentera

Härlig firre. Grattis!

Kommentera

Klart det är en havsöring! och sjukt bra bonusfilm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
              12 svar
              1 505 visningar
              3 gillar
              Senaste inlägg Piscantur stercore  
              Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
              7 svar
              1 306 visningar
              1 gilla