hur sega e ni på o ladda ligger på BBB o tankar i 710 häääärlit
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Film: Felix Holms Gäddfiskefilm
Collapse
X
-
Originally posted by Mikespike82
Tycker filmen var helt ok, alltid roligt med fiskefilm.
Det började väldigt lovande, men sen när själva fisket kom blev jag lite besviken över att det nästan bara filmades när gäddorna vägdes, inte så mycket runt om, hugg och drillningen.
Sen höll jag på få en chock i slutet av filmen då musiken började, hade väl på rätt så högt och när musiken började dånade det ur högtalaren
Och det är inte alltid lätt att vara hårdrockare å videoredigerare på en å samma gång, och få dessa att spela i harmoni
mvh/Jon- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -
Kommentera
-
Originally posted by Mårten
Ursäkta att jag lägger mig i, men det där med att hålla fisken lodrätt undrar jag över. Är det någon som gjort en riktig undersökning på om detta verkligen skadar fisken, eller är det bara något som spridit sig att så skall man göra? Jag tippar på det senare. Själv har jag aldrig märkt att fisken tagit skada av att hållas lodrätt, inte ens när den haft mycket rom i sig, å andra sidan har jag inte en aning om vad som hänt de flesta av mina gäddor efter det att de simmat iväg. Några har jag bevisligen återfångat så de vet jag att de har klarat sig. Nåväl strävan måste väl ändå vara att vara rädd om fisken, men ibland tror jag att vi går till överdrift.
Nu var det inte gädda det var fråga om, men det låter ju ändå som om man ska göra det lilla besväret att väga i vågnät eller IKEA-kasse.
Som du skriver så har man ju svårt att veta vad som händer med fisken när man släpper i den igen, så om man vill kunna fånga fisken igen kan man ju anstränga sig lite extra.
Holm; Du skriver "Om inget speciellt händer fortsätter ja fiska gädda som ja gjort i 15 år:-)"
Du kör väl knappast med samma drag, spön och rullar som för 15 år sen? Huggkroken är väl också borta? Det är inget fel att göra så gott man kan när det gäller återutsättning. Det är möjligt att inte en gädda tar skada av vertikal hantering men som sagt är det kanske lite onödigt att chansa?Senast ändrad av KG?; 2004-04-06, 23:33.
Kommentera
-
KG?: Nej de va kanske fel att skriva så, och visst har mitt fiske utvecklats, och kommer utvecklas mer....men jag tycker att det ibland går till överdrift om hur rädda folk är för att hantera fisken fel.....min åsikt...
mvh/Jon- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -
Kommentera
-
Man hör att det är äkta glädje när en av drar nytt PB, Härligt!!
Till Mårten, Det ryktet kommer nog från en artikel där några hade testat på Barramundi eller något sånt, inga gäddor alltså. Men man kan ju inte vara säker. Kroka av i vattnet och stöd under buken ifall man ska ta upp fisken ur vattnet kan man ju köra med.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Kom igen nu grabbar... Dra inte upp den diskussionen igen i denna tråd. Det finns hur många trådar som hellst om hur en gädda skall hanteras.
Jag tycker man kan hålla till det väsentliga i denna tråd. Alltså själva filmen.
Holm: Jag startar en poll till tråden så kan folk ge betyg på filmen högst upp istället! För funktionen "Sätt Betyg" längst ner är egenligen för att ge betyg på själva tråden.
Kommentera
-
Nix, men att sätta betyg på tråden går utmärkt.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 237 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art