"Live bait " med Hans Nordin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Live bait " med Hans Nordin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Landets mest (?) kände guide, mängder med fångster både i antal och stolek. Och som det verkar - nöjda kunder. Sådant förtjänar man. Fåtalet som kan sina vatten som Nordin.
    Vill man lära sig nya vatten och fånga fisk- är en lokal och framgångsrik guide att föredra.
    Vill man lära sig nya tekniker - kan man stå på landbacken och bli instruerad av någon profil.
    Har man tur får man det bästa ur 2 världar.

Personligen skulle jag företrädesvis boka H.N om jag var sugen på ett fiske i, för mig, okända skärgården.

Kommentera

Natito, kör med en 6:an trekrok och kroka strömmingen i ryggen med en krok. Är gösen på plats dröjer det inte länge innan det nappar. Låt rullen vara frikopplad. När det nappar ska du vänta 10 sekunder innan du vevar in löslinan och gör mothugg. Vissa dagar sväljer de fort och bör man göra mothugg tidigare, andra dagar behöver gösen längre tid innan man gör mothugg.

Skitfiske!

Kommentera

Jag har själv ismetat med Hans och det var skitkul helt enkelt.
        Angående utrustning så hade han 6 nya ismete spön med ambassadeurer i fint skick.. kan bara rekommendera honom om man vill lära sig ismeta ordentligt.
        Jag tror knappast att det finns så någon guide som erbjuder så bra ismete som han...

Kommentera

On topic>>> Har sett filmen som kanske inte var någon höjdare man vill se om och om igen (funkar trista vinterkvällar dock). Men med svenska mått mätt måste jag nog ändå säga att den är helt ok (hade nog uppskattat den mer som total nybörjare men några tips kan man ändå snappa upp).

Kommentera

Nu har jag försökt rensa bort dom värsta skräpinläggen i denna tråd och ni kan väl iallafall försöka hålla er till ursprungstråden.

Så trött på er, jadu ... saxar lite från Hjälp-sidan här på Fiskesnack.
            "- Personangrepp, rasistiska, sexistiska eller andra kränkande inlägg är EJ tillåtna. Överträdelse resulterar i varning. Riktigt grova grejer resulterar i avstängning från hemsidan med omedelbar verkan."

Däremot så hinner jag inte lusläsa precis varenda inlägg så om ni ser nåt som inte är lämpligt i forumet så är jag tacksam om ni kunde använda "Report Bad Post"-funktionen som finns i varje inlägg. Om ni vill rapportera en postning så klickar ni helt enkelt på den röd/vit/svarta varningskylten så går det ett meddelande till oss moderatorer.

Sedan tycker jag du generaliserar lite väl hårt ... "ALLA" är inte världsmästare som du skriver. Vill du ge feedback ang Fiskesnack.com så passar den bäst i forumskategorin som handlar just om hemsidan. Eller varför inte via mail till fiskesnack@hotmail.com
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
            12 svar
            1 483 visningar
            3 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
            7 svar
            1 291 visningar
            1 gilla