"Live bait " med Hans Nordin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Live bait " med Hans Nordin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Re: Re: "Live bait " med Hans Nordin

Originally posted by BBRF
    Undrar om det är så svårt fiske?

Du behöver strömmingstackel, beteshink, darts har en bra beteshink som du kan hänga i vattnet medans du metar. Köp ett 15-grams flöte och lämpligt kulbly, skyddspärla, krok mm...Fiskebutiken vet vad du ska ha......Sök sedan upp grynnor i innerskärgården med kanske grundtoppen på 2 meter.......Meta på olika djup 1/2 meter från botten lämplig tid är från mitten på maj till mitten på juni.

uppenbarligen aldeles för svårt för dig iaf gubben blev de nån gös överhuvetaget för din del i värtan förra säsongen?

ja e lessen med du la upp det så bra så ja var bara tvungen å smasha...
    Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

BBRF, lite mer krävs allt för å ta en gös...kunskap om fiskens beteende spelar in oerhört det oxå
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

men varför anta att guiden INTE gör sitt bästa för att du ska ha
        så bra fiske som möjligt? hasse har så vitt jag har förstått sin guidning
        som "enda" inkomst-källa, dvs det är hans yrke till skillnad mot tex micke puhakka som har guidningen som en bisyssla. då verkar det väl som att skjuta sig själv i foten om man inte ger sitt yttersta varje gång för att få kunden nöjd? eller har jag fel?

och exakt vad grundar du antagandet om att bröderna andén är så mycket bättre än hasse? dessutom så är det så mycket mer som spelar in på en bra guidning än bara hur stora fiskar du tar, bemötande och service-vilja tex. om jag mailar till hasse med frågor så får jag ALLTID svar samma dag och alltid i en trevlig kamratlig ton. vid ett tillfälle mailade jag de nämda brorsorna andén och de har inte svarat än och det var nog ett år se nu

ännu ett exempel på god service-vilja som lite tar ut ditt påstående om att inte veta om guiden verkligen gör sitt yttersta är att vid guidningen vi körde i höstas så hade vi plan att satsa på riktigt grov gädda, men fisket var verkligen segt denna sena höstdag och vi fick bara ett tiotal snipor. och då utan några som helst förpliktelser föreslår hasse att vi ska få köra en gratis guidning på ismete så fort isarna lagt sig som kompensation för det usla fisket!! detta är vad jag snackar god service om något

under detta gratis ismete-pass i början av januari guidade hasse upp en otroligt vacker 9,4 och bommade en i samma storlek. tyvärr kunde jag själva inte medverka då jag låg hemma med halsont och förbannade mitt öde men som sagt, hasse var inte på något vis skyldig oss någonting, och ändå ställer då karln upp och guidar oss gratis! nu vet jag inte vad tex brorsorna andéns policy är men jag tvivlar på att detta är särskilt vanligt i guidningens värld?

shit va långt det här blir, aanyway..slutligen..conrad? yep i mitt tycke en jävla skitwobbler som punkteras efter ett fåtal gäddor och då sjunker som en sten sen får lacken vara hur dålig eller bra som helst även om jag tycker att den ligger i lä jämfört med bomber.

du har inte lust att berätta? det känns lite som en personlig vendetta gentemot hasse? och om du inte har lust att berätta kanske du inte ska snacka skit om honom överhuvudtaget?! bara mina tankar...

//NIC
        Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Angående Andén bröderna så är dom riktigt duktiga på att fiska och är riktigt sjysta mot sina kunder. Jag brukar träffa på dom ganska ofta, t.ex. på ICA eller när dom sjösätter båten eller liknande och då är dom riktigt trevliga.

Det enda negativa med Andén bröderna är att klubban kan väga lite väl tungt, en halv sopsäck med gös är inte ovanligt och ett antal 15+ gäddor har dom på deras samvete, det gillar jag inte.

Kommentera

Har pratat med Hans på telefon om lite tips för ismetet. Han verkade vara en mkt sympatisk och trevlig människa
            Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Kan tillägga att jag har sett modernt ismete och livebait och det varkade inte direkt vara den nyaste utrustningen.
              Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Jag spinnfiskade med Hans i våras och han är mycket trevlig. Så trevlig att jag har beställt en ytterligare fiskehelg med han till vintern. Denna gången är det ismete som
                gäller.
                There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik_L

Jag har inte lust att berätta varför jag anser att hans nordin är en amatörfiskare. Nån här kanske känner honom...vem vet.
                  Ja och då kanske ditt kvalificerade skitsnackande bakom ryggen inte får stå oemotsagt längre.

Vad är det här för skitforum? Det frågades om en film och övergick till att snacka skit om en fiskeguide! Problemet med denna sida är besökarnas låga ålder och fullkomliga avsaknad av respekt och ödmjukhet. ALLA är världsmästare och dömer ut varandra.

Har ni något att säga till någon - säg det TILL honom inte bakom ryggen.

Bergman - Vad har du för kriterier för att stänga en tråd eller st'nga av folk som snackar skit om andra? Antar att många anser att jag borde bli avstängd efter detta så go ahead... statuera exempel!

Kommentera

Ursprungligen postat av Så trött på er!
                    Ja och då kanske ditt kvalificerade skitsnackande bakom ryggen inte får stå oemotsagt längre.

Vad är det här för skitforum? Det frågades om en film och övergick till att snacka skit om en fiskeguide! Problemet med denna sida är besökarnas låga ålder och fullkomliga avsaknad av respekt och ödmjukhet. ALLA är världsmästare och dömer ut varandra.

Har ni något att säga till någon - säg det TILL honom inte bakom ryggen.

Bergman - Vad har du för kriterier för att stänga en tråd eller st'nga av folk som snackar skit om andra? Antar att många anser att jag borde bli avstängd efter detta så go ahead... statuera exempel!
                    Håller med dig. Du behöver inte vara 'guest' för att du ogillar bs.
                    Fast att stänga tråden verkar ju litet trist.

Var det hans som var med i gösmetes snutten på 4+ i våras?
                    Är det den snutten som är filmen eller finns det en annan?
                    Den borde finnas på VHS hemma, skall kolla.

SL.
                    Senast ändrad av esobus; 2004-12-08, 15:13.

Kommentera

Natito: Den filmen duger nog gott och väl om du vill lära dig att meta gös på försommaren. Jag har sett en liten snutt utav den och jag blev genast sugen på att se den. De flesta fiskefilmer är spännande att se på tycker jag, speciellt när de handlar om sådant fiske man själv håller på med eller ska börja med.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      12 svar
                      1 496 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 302 visningar
                      1 gilla