"Live bait " med Hans Nordin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Live bait " med Hans Nordin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Live bait " med Hans Nordin

Finns det någon här som har sett gösfilmen "Live bait" med Hans Nordin? Är den bra? .... vill lära mig hur man fiskar gös med levande strömming.... nån som har den och vill sälja den? eller har den som fil ...

Man ska lyssna på alla, sen får man bilda sig en egen uppfattning om hur man tror sig kunna fiska bäst i just det vattnet man själv har tillgång till.

Bara för att det funkar i ett vatten så betyder det inte att det funkar i ett annat.

Mvh/Henrik

Kommentera

Jag har både varit ute och fiskat med honom, sett filmen, och läst boken.

Att fiska med Hans Nordin är ingenting som du lär dig av riktigt om det inte är så att du är en total nybörjare. Han har själv inte utvecklat sitt fiske(eller utrustning) sedan troligen 80-talet. Hans metoder är ibland lite udda... Anser därför också att det finns bättre guider att fiska med.

Filmen är dålig rent ut sagt. Hans har ingen som helst perosnlighet för att stå framför en kamera, om man bortser från det komiska i allt han säger eller gör.

Boken är desto bättre. Men även där behövs en del uppdateringar...

Kommentera

Hans Nordin har väl ändå utvecklat ismetet i Sverige?
        Han är väl en av dem som var först ute på isarna med ismetespöna?
        Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Smaken är ju som baken. Jag har varit ute med flera guider och tycker att Hans är bra. Trevlig, lätt att ha att göra med, frågar man så får man svar. Kanske inte håller med om allt han säger men så är det väl med alla?

Vad gäller utrustning så finns det andra guider som kör med riktigt tråkiga grejor som nylonlina till gäddfiske, tafsar på max 1 decimeter. Åker man med dom får man ta med egna grejor. Det slipper man om man är ute med Hans.

Kommentera

sen 80-talet? va ere för bull?! va ute me hasse i höstas, vi körde enbart jerk, jag och polarn körde våra egna jerk-utrustningar men ja testade ett gäng nya jerks av hasse som han testfiskade åt guider mm. hur du kan få detta till att inte ha ändrat sitt fiske sen -80 övergår iaf mitt förstånd?

//NIC
            Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

En kompis till mig var ute med H.N. för 4 år sedan, de ismetade efter gös. Han var mycket nöjd, och har själv utvecklats efter det.
              Vill man prova på något nytt kan det vara idé att gå ihop om en guide.
              Detta för att snabbare komma in i tekniken.
              Kan även vara att snabbare lära sig ett vatten.
              Speciellt vid en älv, eller typ Vänern, Vättern eller Östersjön.

En syndrom jag tycker mig ha sett är att det finns många världsmästare inom fiske. Dela med er i stället om erfarenheter och platser. Ni behöver ju inte sälja bästa "hotspoten" men lite översiktligt eller någon genväg till bättre fiske borde väl vara ok att släppa iväg. Ni kan guida åt varandra.

Måste vara svårt att vara guide och visa upp alla sina spots, dan efter sitter "gamla" kunder i gårdagens hål och hivar gratis!
              Sedan snackas det alltid mellan guider och andra som tycker att de kan lika bra själv. H.N. och Jesper Sandgren slängde skit mellan varandra i höstas, bara för att någon inte hade tackat för tipsen dem imellan.

Kommentera

Jag säger bara hur det var den gången jag fiskade med honom, och det inttryck jag har fått av honom. Kan tilläggas att det var gösmete från båt som vi ägnade oss åt då. Också VÄLDIGT glad över att jag tog med mig egna grejer då... Inte så jättekul att fiska med ett spö avsett för fiske med mutlirulle, tillsammans med en gammal cardinal där bromsen kollapsat och 0,35 gammal nylonlina.....

Jo visst är han trevlig, det har jag inte sagt nåt emot.
                Senast ändrad av carpfenmazter; 2004-03-02, 17:18.

Kommentera

Givetvis ska guiden ha med sig fräsch utrustning anpassade för det aktuella fisket. Å andra sidan så verkar dom flesta guider fula sig ibland....Överdrivna vikter, regelöverträdelser mm. Tror inte HN är ensam om bristfälligt uppträdande.
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Re: "Live bait " med Hans Nordin

Originally posted by natito
                    Finns det någon här som har sett gösfilmen "Live bait" med Hans Nordin? Är den bra? .... vill lära mig hur man fiskar gös med levande strömming.... nån som har den och vill sälja den? eller har den som fil ...

Undrar om det är så svårt fiske?

Du behöver strömmingstackel, beteshink, darts har en bra beteshink som du kan hänga i vattnet medans du metar. Köp ett 15-grams flöte och lämpligt kulbly, skyddspärla, krok mm...Fiskebutiken vet vad du ska ha......Sök sedan upp grynnor i innerskärgården med kanske grundtoppen på 2 meter.......Meta på olika djup 1/2 meter från botten lämplig tid är från mitten på maj till mitten på juni.
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                    12 svar
                    1 495 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                    7 svar
                    1 301 visningar
                    1 gilla