Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
snacka om p&t fiske
Collapse
X
-
Visst hade fiskarna det trångt i plaskdammen. Men jag förstår inte era negativa kommentarer.
Det var ju en fiskedag för familjer - det var väl egentligen nästan uteslutande barnen som fiskade. Jag tror de minsta hade jätteroligt. Min 4-åriga dotter hade nog gillat en sådan dag. Hade nog gett en liten boost åt hennes fiskeintresse.
Tanken var väl att småttingarna skulle få chansen att se fisken först och sen drilla den (vilket de fick till 100%). Hur kan man öva landning av fisk om man följer med på t.ex. ett rudapass med pappa mitt i natten och somnar innan det börjar nappa? Dessutom så fick inte ens pappa någon fisk...
Här var det ju 100% fångstgaranti så barnen fick känna på fiskets olika delar - förrutom tålamodet (när det inte nappar). Det sistnämnda får de lära sig tids nogsigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggVisst hade fiskarna det trångt i plaskdammen. Men jag förstår inte era negativa kommentarer.
Det var ju en fiskedag för familjer - det var väl egentligen nästan uteslutande barnen som fiskade. Jag tror de minsta hade jätteroligt. Min 4-åriga dotter hade nog gillat en sådan dag. Hade nog gett en liten boost åt hennes fiskeintresse.
Tanken var väl att småttingarna skulle få chansen att se fisken först och sen drilla den (vilket de fick till 100%). Hur kan man öva landning av fisk om man följer med på t.ex. ett rudapass med pappa mitt i natten och somnar innan det börjar nappa? Dessutom så fick inte ens pappa någon fisk...
Här var det ju 100% fångstgaranti så barnen fick känna på fiskets olika delar - förrutom tålamodet (när det inte nappar). Det sistnämnda får de lära sig tids nog
Håller med till 100%! E väl en skitbra start på ett kanske brinnande intresse i framtiden. Fattar inte vad som skulle vara negativt om man låter 3-6 åringar fiska på det sättet.
Att en annan, i dagens ålder, knappast skulle bry sig om att kasta i kroken är en helt annan sak.
När jag jobbade på Hökensås så var det OFTA folk ville fiska i odlingsdammarna... Vuxna människor då alltså!Team El-Ge Småland
http://nizzeofredde.blogspot.com
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 233 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art