Värtan cup 2009 - Filmen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värtan cup 2009 - Filmen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pike for life Visa inlägg
    Trevlig film men ni "glömde" att visa vinnarna av värtan cup!?!? Nu ser det ut som om det vara andra som vann tävlingen inget ont om era prestationer men ni förstår vad jag menar. Besviken kung av värtan
    Hej Pike for life

Vi förstår att du är besviken.

Vi har diskuterat igenom detta och kommit fram till att vi ändrar slutet. Jag har klipp i ordning ändringarna och det tar ett par timmar att byta ut klippet.

Under natten kommer det att vara löst och vinnarna kommer få stå i rampljuset där de har all rätt att vara!

Vi ber om ursäkt för denna lilla sändningsstörning. Hoppas tråden kan diskutera vidare i godan ro.

/Johan Ruhe
    Film om hur man smackar en fisk klicka här

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis Visa inlägg
      Trevliga filmsnuttar, Johan. Nu vet jag exakt var tävlingens båda 10+ är tagna..
      Lova dock att platsen med "matta på botten" förblir hemlig. Där blir det förmodligen storslam 2010..

/Prylis, team OPS
      Som berörda skrivit så är det inte så enkelt. Platserna där fisk fångas skyddas alltid i bildsammanhang om möjligheten finns. Det brukar fiskarna själva se till.

Om någon nu vet var fiskarna har fångats exakt så skall det inte diskuteras här för då får jag inget vidare förtroende att filma duktiga fiskare.

Din matta på botten förblir hemlig :-) Jag är ju den enda som "sett" den :-)
      Film om hur man smackar en fisk klicka här

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
        Sorry, men du vet bara var den är isläppt.
        Vi tvingades nämligen ha den i säck ca. 45 minuter i väntan på film-crew.

Hursomhelst ska vi trimma motorn till nästa år, så att vi tveklöst hinner först.
        Kanske nåt i stil med Sponsorerna, satan vad den båten gick......
        .....undrar om 200hk 2-takt skulle funka på Silver Fox också

Så ni fick oxå vänta, vi fick oxå vänta ca 45-1tim på att dom skulle komma.
        Tror en 200 E-Tec Ho skulle sitta fin på den oxå, kolla bara på Björn Eriksson i team Fatboys som har en 225 Etec på sin silver eagle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
          Tror en 200 E-Tec Ho skulle sitta fin på den oxå, kolla bara på Björn Eriksson i team Fatboys som har en 225 Etec på sin silver eagle.
          Spy du vet vad vi har för motor nästa år på din båt
          Som prylis sa bra guidat mannen

Kommentera

Silver Fox får man bara ha 50hk på ......
            ....men jag har en 60hk E-tec på min och tror att det skulle kunna gå med 75 också, men sedan är det nog stopp.
            Man vill ju inte att prylar ska lossna under färd, eller hur

P.S. Det löste sig för oss med håvarna, hoppas du lyckas dragga upp din

Kommentera

Humm C&R?? or Catch Hold & Release?!

Hej på er alla!

Jag vart lite besviken när man läser det ni skriver om att ni haft gäddan så länge i säcken bara för att de skulle filma den?

Eller hur var det? Väntade ni på mätning eller väntade ni på filmning?

Tycker iofs det är synd att den får vara i säck oavsett men gällde det filmning så tycker jag det är förkastligt! Då hade jag hellre vart utan film med stor fisk!

Tycker vi skall sträva efter att släppa tillbaka dom så snabbt som möjligt,..om man nu måste tävla och det tar tid för boysen att komma och mäta så fine....men vänta för filmning känns fan helt fel i mina ögon!

Vad tycker ni andra?

Over and out!

Edge

Kommentera

Såg iförsig ut som att båda filmade fiskar återhämtade sig fint då de simmade iväg relativt fort ,ligger de i säcken borde de inte fara illa.

Måste vara ganska frustrerande som fiskare att sitta och vänta i 45min man lär vara ganska het på att fånga fler i ett sånt läge.

Btw bra film!

Kommentera

Uppskattnings vis tog det så lång tid i från att den krokades, men den återhämtade sig relativt fort så de var inga problem.
                  Vi var välldigt nära på att släppa i den efter invägnings båten hade varit och väkt in den.

Kommentera

Jo jag såg ju också att det gick bra när de satte tillbaka dem...det är inte det som mitt inlägg handlade om!

Mer om hur ni tänker bakom iden med fisket och C&R. Personligen så tänkar man ju ibland att det är faktiskt liv man "leker" med när vi är ute och fiskar och försöker behandla dem så smidigt/värdigt/bra som möjligt! Det är med det i åtanke som jag undrar om det verkligen är värt att hålla dem annu mer tid från deras naturliga element bara för att man skall vänta på att nån skall komma och filma den!

Förstår ni?

Det skall tilläggas att jag är fiskare själv och kör C&R själv och har inte nått emot det alls! Men som sagt målet måste väl ändå vara att om man nu skall fiska och sätta tillbaka en fisk...så gör man det på snabbaste smidigaste sättet?!

Om man skall snacka odds så lär ju det vara sämre odds på att en gädda klarar sig bättre ju längre tid man håller den borta från sitt vanliga element?

Jag skulle säkert inte heller ta nån större skada i att ligga i en säck i 45 till 60 minuter men skulle nog må bättre utav att komma ut snabbt efter vägning och en bild! =)

Over and out!

Edge

Kommentera

Går naturligtvis inte att argumentera mot dig, men som försvar vill jag iaf säga följande:

- En gäddsäck är 1000 ggr bättre än att ha fisken i båten eller ens i håven.
                      Kan tänka mig att det går bra flera dygn faktiskt......
                      Särskilt när det är så pass kallt i vattnet.

- När vi tackade ja till film och intervju så var det ingen som sa att det skulle dröja så länge.

- Du kanske noterat att intervjun är gjord utan fisk i närheten.
                      Jag krävde att vi skulle släppa i den innan intervjun oavsett om det blev sämre film....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      11 svar
                      1 238 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 262 visningar