Såg nyss första avsnittet av SVT:s nya fiskeprogram i tre delar, Öringfiske jorden runt, med Martin Falklind. I första avsnittet började man med riktigt gentlemannafiske i England med keps och tweedkavaj, följt av ett besök till Patagonien och slutligen fiske i Emån. Riktigt trevligt program måste jag säga. Första avsnittet går i repris 07/08 i SVT1, 08/08 i SVT24 och 09/08 i SVT1 om ni missade det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Öringfiske jorden runt (Martin Falklind/SVT)
Collapse
X
-
Öringfiske jorden runt (Martin Falklind/SVT)
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Petey21 Visa inläggSåg nyss första avsnittet av SVT:s nya fiskeprogram i tre delar, Öringfiske jorden runt, med Martin Falklind. I första avsnittet började man med riktigt gentlemannafiske i England med keps och tweedkavaj, följt av ett besök till Patagonien och slutligen fiske i Emån. Riktigt trevligt program måste jag säga. Första avsnittet går i repris 07/08 i SVT1, 08/08 i SVT24 och 09/08 i SVT1 om ni missade det.
Mycket trevlig stämning med Martin Falklind som programledare.
Man blir som på något sätt gladare och får mer mysstämning när man hör/ser honom i fiske program på tv.
Hellre det än vissa andra svenska fiskeprogram.
Men de där engelsmännen vet ju hur man ska göra för att ordna det för sig kan man ju säga.. :-DSom det ser ut nu så kommer vädret inte bli bättre i eftermiddag.
-
Jag måste säga att detta var ett av dom sämre fiskeprogram jag sett. Jakten på Storrödingen är minst 10ggr bättre!
Kommentera
-
Det svartvita inslaget med gubben som fightades ut i strömmen av en öring var en 100% höjdare!
Det är utan tvekan en suverän början på serien! Öringfiske har många dimensioner och vi fick se några goda exempel här.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Klart sevärt fiskeprogram och jag ser redan fram mot nästa program, Martin gör som vanligt en solid insats som programledare och Öringfuiske är ju som nämts så mångfaciterat så alla kan hitta sin form
Skön "gubbe" som åkte med ut i älven men spöt höll han hårt i och kämpade på när han fick näsan över ytan igen
Skulle absolut kunna stå ut med att få ett medlemskap i den engelska klubben och fiska under de förhållandena, vore inte helt fel
Kommentera
-
Gubben som drattade ner i vattnet fick mig både att skratta, och fundera på om han fick tillbaka hatten som åkte med strömmen i full fart...Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
-
ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD
Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2
Kommentera
-
Hur sjutton kunde jag ha missat att den visades nu???? Nu får jag ta och skärpa mig!
Nää, ska bli riktigt kul att se. Martin Falklind är alltid bra som berättare/programledare när det gäller fiske, han ger den rätta stämningen (kanske dialekten som gör det ). Kul!--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 242 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art