Fly vs Jerk II Nätpremiär ikväll - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly vs Jerk II Nätpremiär ikväll

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Skoj med mera fiskefilm! Niklas snipor börjar dock bli lite uttjatade så det är tur jojje styr upp med lite ordentliga fiskar.

Som det alltid sagts, Flugfiske=Snipfiske
    !

Än en gång bevisar du din intelligens Flode..

Fö riktigt kul med film, bra filmat oxå!

Kommentera

Hårligt detta har mann längtat efter
      Fiske är rogivande

Kommentera

Jag tycker också att det är väldigt bra att sånt här kommer fram, även om det inte är de mest fartfyllda minuterna jag spenderat med datorn i knäet så har ni ändå gjort ett bra jobb.

Får man drista sig att göra några förslag på utveckling?

1. Snacka mer om fiskeutrustningen, en sån här film kan säkert påverka många och funka som viral för unga och äldre fiskeintresserade. Få dom som är med att motivera varför de använder grejerna de kör med och på det sättet kan ni ge annonsörerna bättre valuta. Visst är det viktigt att det inte bara blir reklamfilm, då blir inget särskilt trovärdigt, men jämför hur mycket utrustning kontra konkret fiske det diskuteras på siter som denna så ser ni vad tittarna är intresserade av.

2. Lägg in lite mer om taktiken för fisket generellt. Varför väljer ni att fiska på vissa ställen etc.

3. Handgripliga instruktioner. Det finns få knutar eller objektiva tafsvalsförklaringar på svenska på youtube, skulle en sån här film gå in mer på sånt så hade den fått än ännu större spridning.

I vilket fall tycker jag det är väldigt kul att se att ni håller på så professionellt med detta. Keep up the good work!
        Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av I..O
          Ny blir man sugen på att se resten. När kommer DVD:n och var kommer den finnas att köpa?
          Hej OI

Roligt att du gillade filmen så långt. DVD beräknas nå butik om 2-3 veckor.

Mycket nöje
          Film om hur man smackar en fisk klicka här

Kommentera

Hallå Könberg

Tack för att du tittar och jag ska försöka svara på dina frågor. Kritik är alltid välkommen.

1. Vi producerar Fly vs Jerk för målgruppen sportfiskare. Ni som ser filmen och köper den är till 70% duktiga fiskare som snarare borde ge lektioner än att få.

Målet med filmen är inte att utbilda målgruppen utan att simulera den vardag vi alla tampas med. D.v.s spydiga kommentarer och tufft fiske. Vi vill oxå "visa" den oinvigde hur kul man kan ha och hur mycket fin fisk man kan få om man tränar.

Vi kan absolut inte fokusera mer på utrustning än vad vi gör då blir det reklam. Det passar bättre i andra produktioner som vi gör. Jag förstår hur du tänker. Det är "rätt" tänk ut affärsmässig synvinkel, men Vi återspeglar i denna produktion endast hur sportfikskare fiskar och hur Vi som sportfiskare lever umgås.

Om vi gjorde en film som hette, " Nu sticker vi och drar en Gammel gädda" Som var riktad till den stora målgruppen (de som inte sportfiskar) Då hade det varit okej med lite mer produkter och "demo", absolut helt okej. Men att blanda ihop detta med en stenhård serie riktad mot sportfiskare blir inte bra. Man kan inte både ha kakan och äta den. Det ena tar ut det andra, antingen blir det dokumetär eller action. Om man kan ha möjligheten att välja.

2. Yes, här har du en poäng. Jag tycker oxå att det borde vara lite mer om hur och varför vi tar olika lokationer. Men jag tror att om du ser hela filmen med alla dagar med så kommer du att bli nöjd. Om inte let us know. Jag ska även ha detta i åtanke. Jo en sak till. Om du kollar nästa avsnitt på Salmo truta ska du få se på tjurigt fiske och vikten av att tänka och hålla igång en hel dag. Tror det är lite av det du söker.

3. Denna fråga tror jag är besvarad i fråga ett.

MVH

Johan

Kommentera

Fy skämms Johan! Har du inte vett att släppa film under normala kontorstider...=)
              Jag har ju demo tidigt i morgon bitti!
              Hur som hellst, bra som fan. Du blir bättre och bättre hela tiden och alltid med glimten i ögat. Det är unikt.
              Ser fram emot DVDn.

Själv blir jag tvungen att bevisa att man inte bara tar smågäddor på fluga...Blekingekusten på söndag!

Kick ass

Daniel Bergman
              F-D

Kommentera

Ursprungligen postat av DanielB Visa inlägg
                Fy skämms Johan! Har du inte vett att släppa film under normala kontorstider...=)
                Jag har ju demo tidigt i morgon bitti!
                Hur som hellst, bra som fan. Du blir bättre och bättre hela tiden och alltid med glimten i ögat. Det är unikt.
                Ser fram emot DVDn.

Själv blir jag tvungen att bevisa att man inte bara tar smågäddor på fluga...Blekingekusten på söndag!

Kick ass

Daniel Bergman
                F-D
                Hehe, jag vet, men det är ju Fredag (tror jag). Youtube låste klippen på nåt sätt så vi fick fippla om en del för att få det att funka. Joel Bratt som designar fodralet envisades om att ha lunch mitt i allt oxå. Men kul att du tyckte om showen.

Kul att höra från dig, skitfiske i Blekinge!

Kommentera

Supertrevlig film! Och man blir ju lika fiskesugen nu som när ettan kom
                  Skönt att en Övikare styr upp med en ordentlig fisk också!

Kommentera

Tycker ni gör ett strålande jobb!

När kommer nästa del av öringfisket?
                    http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av MoS Visa inlägg
                      Tycker ni gör ett strålande jobb!

När kommer nästa del av öringfisket?
                      Hej Mos

Tack ska du ha, nästa del i havsöringsserien kommer förhoppningsvis innom 30 dagar. Klipper för fullt.

Tack för att du tittar

/Johan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      11 svar
                      1 246 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 284 visningar