Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blir mörkrädd när jag ser sånt här...
Collapse
X
-
oh fan, jag blev sjukt ledsen när jag såg det och planerar nu att knivhugga killarna rakt genom ögat
dumb ass bastards
max
Kommentera
-
Så farligt var det väl inte, han puffa ju bara med foten, mer än det tål dom nog!Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggSå farligt var det väl inte, han puffa ju bara med foten, mer än det tål dom nog!
Är det nödvändigt/snällt tycker du?
Personligen tycker jag det är Djurplågeri.
Kommentera
-
Jag tycker då inte dom trampar på fisken mer skrapar med foten för att få den att utlösa sin försvarsmekanism.
Att prata om djurplågeri är väl inte något vi som fiskar skall göra om andra, hur humant är det för varje fisk vi drar upp vissa blir så skadade att vi måste avliva dom det är väl också ett djurplågeri.
När man inte vet hela sanningen så är det nog bättre att hålla tyst än anklaga folk. Som exempel så tittade jag på dina bilder där du håller i en lina där fisken hänger i kroken. Det står ju inget om fisken lever eller är död, skulle den leva är det ju att utsätta den för djurplågeri. Jag kan ju anta att den lever och sprida att du plågar fiskar hur kul tycker du det skulle vara.
Jag tycker man skall ha lite mer på fötterna innan man anklagar folk för djurplågeri, det finns inget på filmen som direkt visar att fisken skadas.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inläggJag tycker då inte dom trampar på fisken mer skrapar med foten för att få den att utlösa sin försvarsmekanism.
Att prata om djurplågeri är väl inte något vi som fiskar skall göra om andra, hur humant är det för varje fisk vi drar upp vissa blir så skadade att vi måste avliva dom det är väl också ett djurplågeri.
När man inte vet hela sanningen så är det nog bättre att hålla tyst än anklaga folk. Som exempel så tittade jag på dina bilder där du håller i en lina där fisken hänger i kroken. Det står ju inget om fisken lever eller är död, skulle den leva är det ju att utsätta den för djurplågeri. Jag kan ju anta att den lever och sprida att du plågar fiskar hur kul tycker du det skulle vara.
Jag tycker man skall ha lite mer på fötterna innan man anklagar folk för djurplågeri, det finns inget på filmen som direkt visar att fisken skadas.
Det är en "synd" jag som sportfiskare är redo att begå. Men det dom pysslar med i filmen är faktiskt helt onödigt, även ur sportfiskesynpunkt (dom är ju uppenbarligen sådana).
Sen har jag inte skrivit att det ÄR djurplågeri, jag har skrivit att jag TYCKER att det är djurplågeri.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 237 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art