Min BigGame-film från Guatemala! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min BigGame-film från Guatemala!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

flötet ----> Det var faktiskt inte jag som fick Marlin utan min kompis.
    Men det är nästan lika coolt att stå bredvid och filma och se showen...
    Och ja, den blev registrerad som fångad. Den var närmare båten än sådär också innan jag hade fått igång videokameran.

Johan P ----> Visst är det mer åka av i Marlin än i en Sailfish men det beror ju på storleken också. Lägg märke till hur min kompis nästan är på väg i havet när den drar iväg. Boat crew fick ju hålla i honom bak på selen

Men ser man till fart per kilo tror jag det är mer fart i sailfish än Marlin...

När jag ändå är på gång så drar jag iväg ännu en film. Från Kenya förra vintern!

Lyssna och njut av rullen när Marlin/Sailfish drar iväg, ljuv musik!

Fisket är såklart inte lika bra i Kenya som Guatemala. Vi fick 3 billfish/dag där. Fiskade tre dagar. Plus lite annat smått och gott som syns på filmen. Dock är det betydligt billigare att fiska där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Andyy Visa inlägg
      flötet ----> Det var faktiskt inte jag som fick Marlin utan min kompis.
      Men det är nästan lika coolt att stå bredvid och filma och se showen...
      Och ja, den blev registrerad som fångad. Den var närmare båten än sådär också innan jag hade fått igång videokameran.

Johan P ----> Visst är det mer åka av i Marlin än i en Sailfish men det beror ju på storleken också. Lägg märke till hur min kompis nästan är på väg i havet när den drar iväg. Boat crew fick ju hålla i honom bak på selen

Men ser man till fart per kilo tror jag det är mer fart i sailfish än Marlin...

När jag ändå är på gång så drar jag iväg ännu en film. Från Kenya förra vintern!

Lyssna och njut av rullen när Marlin/Sailfish drar iväg, ljuv musik!

Fisket är såklart inte lika bra i Kenya som Guatemala. Vi fick 3 billfish/dag där. Fiskade tre dagar. Plus lite annat smått och gott som syns på filmen. Dock är det betydligt billigare att fiska där.

Vet inte villken som är snabbast men det jag läst är att marlin är snabbast med en topphastigehet på 90 mph. Ska se din andra film nu
      Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Har en fråga till er Big Game fantaster som kanske läser/läst här.

Om man är sugen på Giant Travelly, vart ska man åka då?? Ser att några av er har GT på kontot så ni har ju lite erfarenhet

Andamanerna?? Similian Island i Thailand?? Är det nått att ha??

Antar att det är ett billigare fiske också än efter Marlin/Sailfish??

Kommentera

Har tyvärr inte så bra koll på fiskarna utan spjut/svärd.... Men jag tror jag hört nått om seychellerna???? kan ha fel...

Kommentera

Fräckt.

Blir man inte orolig att fisken ska spetsa en när det är dags för landning?

Det ser ut som båten kör framåt, varför stannar man inte båten under fighten?
            Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Andyy Visa inlägg
              Har en fråga till er Big Game fantaster som kanske läser/läst här.

Om man är sugen på Giant Travelly, vart ska man åka då?? Ser att några av er har GT på kontot så ni har ju lite erfarenhet

Andamanerna?? Similian Island i Thailand?? Är det nått att ha??

Antar att det är ett billigare fiske också än efter Marlin/Sailfish??
              Jag har fiskat GT både i Thailand och är nyss hemkommen från Andanmerna. Med ett hytt PB på GT.

Om du är seriöst intresserad av att resa och har en ungefärlig budget klar. Så kan jag tipsa dig om en del hotspots och bra platser.

Seychellerna har jag inte fiskat, problemet med GT är att den är ganska stationär så åker du till platser där det fiskas mycket så minnskar chanserna till stor GT.

Är det ditt första GT fiske så rekomderar jag dig att dra ner på budgeten för du kommer få ribba ändå av fighten...även en 8 kilos gör en knäsvag första gångerna. Det billigaste du kan göra är att flyga till Thailand under lågsässong, och hyra en liten båt i typ 5 dagar, bo i tält på similands och bottenmeta eller köra jigging. Endast popper tillåtet under lågsässong. Vill du åka med guide och stor båt så du kan trolla samtidigt har jag en del tips med. Som sagt klura och skicka ett PM.

Oman eller Australien är troligtvis de platser där bästa snittvikterna landas...Men detta sista är bara vad jag tror. Getaway tours säljer en hel del bra resor och har avtal med seriösa guider. De kan oxå pricka in vad just du vill ha.

Jag ska själv snart iväg och undersöka ett nytt relativt ofiskat ställe snart, får se vad det kan ge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                Fräckt.

Blir man inte orolig att fisken ska spetsa en när det är dags för landning?

Det ser ut som båten kör framåt, varför stannar man inte båten under fighten?
                Fiskejournalen publicerade en artikel som hette " När fighten blir allvar" Den tar upp en hel del otäcka historier om landningar som gått snett.

JohanP kan säkert fylla i här då han nog är det tyngsta kortet här på fs vad gäller Big Game och trolling.

Den här länken äkta, sändes på BBC, har varit upp på FS tidigare

Marlin jumps in the boat almost killing the angler.

Kommentera

Ola ---> Båten brukar oftast puttra framåt i låg fart under fight. Blir ju mer stabilt då. Man håller båten rakt liksom och fisken bakom sig. Sen använder man ju båten för att få in lite lina ibland också...

Flötet ----> Tack så mycket för GT svaret. Just nu är det en tanke i mitt huvud men eftersom mina tankar oftast verkställs så...
                  Ska njuta av lite fiske i Lappland i sommar först.
                  Jag vet i alla fall vart jag har dig och vart jag kan få värdefull information. Tackar så mycket för det!
                  Spännande med din nya destination föresten... hoppas det kommer en rapport därifrån sedan!

Kommentera

ingen som haft ett bra marlin/sailfish -fiske på senare tid?

Kommentera

Vad använder man som bete när man fiskar dessa fiskar?
                      Hur mycket tål linan egentligen?
                      Hur fort kör man med båten när man "Trollar"?

förlåt för massa frågor men är väldigt nyfiken :]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      11 svar
                      1 237 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 256 visningar