Nästa filmprojekt - Gäddmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nästa filmprojekt - Gäddmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker att ni också skall börja filma redan ikväll. Så det blir lite material att klippa ihop sedan. I helgen följer jag med. Om ni nu skall ut då? Det vore skit kul med lite gäddmete. Det var så länge sedan man fiskade gädda. Hösten närmar sig med stormsteg.

Crubbster du får passa dig, Bergman börjar närma sig ditt gäddrekord.

Kommentera

Var tänkte ni fiska någonstanns?
      Jag hänger gärna med någon gång.
      Har ingen utrustning för gäddmete, men det utförliga beskrivningar så det borde inte vara några problem att handla in för en relativt billig slant.
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Stizo, ja vi var faktiskt ute en snabbis idag ... jag var den enda som hade känning med en tappad Gädda. Var skitnära att spöa Cribbas PB idag ... Se här:

ljohan, bara att haka på ... blir nog i City ett par gånger till den närmsta tiden. Du behöver ju inte så mycket direkt ... spinnspö med rulle och lina, glidflöte (modell mellanstort), flötesstopp, tafs med en eller två trekrokar. Det är väl typ det ... just det ... betesfisk är ju bra att ha med.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Får se hur det blir. Ska bli av att köpa grejor för pengar man inte har också
          Betesfisk får jag lura lite på.
          Bor ju ute på Ekerö så levande fisk kan bli lite problematiskt.
          Död mört i ica-påse kanske kan fungera.
          Vet inte om jag kanske drar åt mig allt för mycket uppmärksamhet pga av lukten då.
          Vad tror ni?

Kommentera

ljohan, finns bra ställen i stan att plocka betesfisk på. Köp ett fempack meteskitt på Biltema för 20:- sen plockar du betesfisk som aldrig förr. Vi fiskar den gemensamt såklart.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Originally posted by Bergman
              Stizo, ja vi var faktiskt ute en snabbis idag ... jag var den enda som hade känning med en tappad Gädda. Var skitnära att spöa Cribbas PB idag ... Se här:

ljohan, bara att haka på ... blir nog i City ett par gånger till den närmsta tiden. Du behöver ju inte så mycket direkt ... spinnspö med rulle och lina, glidflöte (modell mellanstort), flötesstopp, tafs med en eller två trekrokar. Det är väl typ det ... just det ... betesfisk är ju bra att ha med.
              Fan va tråkigt! Inte alls kul när man missar såna gäddor pga av dålig tafs. Du är väl inte säker på att det var en gädda? Det går ju en hel del gös där också...

Själv var jag ute med brorsan! Det regna hela tiden. Inte en enda fisk fick vi upp. Blää! Men man kan ju inte lyckas varje gång.

Jag hoppas det blir med gäddfiske för eran del för då hakar jag på.
              Senast ändrad av Stizo; 2003-08-19, 22:21.

Kommentera

Originally posted by Bergman
                ljohan, finns bra ställen i stan att plocka betesfisk på. Köp ett fempack meteskitt på Biltema för 20:- sen plockar du betesfisk som aldrig förr. Vi fiskar den gemensamt såklart.
                Låter vettigt.
                Var i city mer exakt är det ni håller till?

Kommentera

äsh stizo va inte orolig, om han får en kilot över tar ja en 5 kilo över 1 minut efter så.... ingen lake eller ål inatt föresten bergman, !!! hade nog en gös på en gång, men den släppte ..... hmmm bergman undrar va mitt lyftnapp va idag .... döda mörtar brukar ju inte simma upp me en 20 grams tyngd 2 gånger!!!!!
                  [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Originally posted by Crubbster
                    äsh stizo va inte orolig, om han får en kilot över tar ja en 5 kilo över 1 minut efter så.... ingen lake eller ål inatt föresten bergman, !!! hade nog en gös på en gång, men den släppte ..... hmmm bergman undrar va mitt lyftnapp va idag .... döda mörtar brukar ju inte simma upp me en 20 grams tyngd 2 gånger!!!!!
                    Fiskar du ål i strömmen eller?
                    I sådana fall var?

Kommentera

de du, hehehehehehehehehehehehe MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH oj då flåt
                      [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      11 svar
                      1 246 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 282 visningar