Ni Nätfiskare Se Hit! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni Nätfiskare Se Hit!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ni Nätfiskare Se Hit!

En liten film som protest mot alla "stolpskott" som överfiskar våra vatten, trålar i innanhav, "dammsuger" rent i Östersjön, lägger Ryssjor vid älvars utlopp, lägger nät i sjöar och så vidare..

När ska "söndagsnätfiskaren" sluta upp med att lägga långa nät i insjöar och ta upp fisk som denne sedan inte orkar rensa utan lägger till hunden eller komposterar.

jag blir mäkta vred på alla nät jag tvingas kryssa mellan varje gång jag ska ge mig ut på SPORTFISKE c&r!!

Länk Borta till förmån för nya filmer.

Senast ändrad av LordBrotherX; 2007-08-07, 18:54.
    "När kroppen plågas då blomstrar själen"

lika tårfylld i ögat som i slutet av filmen "skicka vidare". awesome!
    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Boondock saints, så grym film. Helt klart en av min topp 5 filmer.
      Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

När ska "söndagsnätfiskaren" sluta upp med att lägga långa nät i insjöar och ta upp fisk som denne sedan inte orkar rensa utan lägger till hunden eller komposterar.

alternativt har näten ligger i året runt och förmodligen säljer, inte fan behöver en familj som bor vid sjön/havet 2007 ha nät i året runt för att dom ska ha mat på bordet. nej det är nog pengar bakom också, jävligt svinigt i vilket fall.
        bra initiativ brorsan, blir nästan lite tårögd då det är boondock saints också

Kommentera

HAr hört att om inte bojarna är märkta så får man ta upp dem eller ta sönder dem?

Kommentera

Stämmer det?!
            ----------------
            isåfall ska jag börja inspektera nätbojar och slita upp de som inte har namn och adress och bränna skiten på land.

må nät"fiskarna" brinna i den eviga lågan!
            "När kroppen plågas då blomstrar själen"

Kommentera

Nej, det stämmer tyvärr inte. Polis, kustbevakning och tillförordnad tillsynsman kan ta bort omärkta redskap.
              Sen kanske inte risken är så stor att nån bråkar om omärkta redskap försvinner, det är ju inte så lätt att polisanmäla...

Kommentera

Detta var fan den mest irrationella film jag sett. Vart fan vill ni komma?

För övrigt tycker jag ni ska ge fan i hur folk vill utöva sitt fiske. Vi lever i ett land där man får använda fångsmetoder som ni kanske inte tycker om, men ni MÅSTE acceptera dem vare sig ni vill eller inte. Ni är en grupp som i och med denna filmen tror ni kanska kan utnyttja egenmäktigt förfarande mot denna problematik. Men eran ställning i detta är mera av en anarkistik stil i och med att egenmäktigt förarande ev. endast är tillåtet när MÄNNISKOLIV är i fara.

Följaktligen, gilla läget!!

Kommentera

Själv fattar jag inte kopplingen mellan ett bildspel där det är en massa bilder från kommersiellt fiske och påhoppet på "söndagsnätfiskare" riktigt...

Utöver det så är det väl bara att acceptera nätfisket så länge det sker inom ramarna för hur lagen ser på saken tyvärr... att leka anarkist funkar inte, det leder bara till att "vanligt" folk börjar se snett på alla sporfiskare.

Kommentera

Ursprungligen postat av erka Visa inlägg
                    Detta var fan den mest irrationella film jag sett. Vart fan vill ni komma?

För övrigt tycker jag ni ska ge fan i hur folk vill utöva sitt fiske. Vi lever i ett land där man får använda fångsmetoder som ni kanske inte tycker om, men ni MÅSTE acceptera dem vare sig ni vill eller inte. Ni är en grupp som i och med denna filmen tror ni kanska kan utnyttja egenmäktigt förfarande mot denna problematik. Men eran ställning i detta är mera av en anarkistik stil i och med att egenmäktigt förarande ev. endast är tillåtet när MÄNNISKOLIV är i fara.

Följaktligen, gilla läget!!
                    är du nätfiskare? verkar ha klivit någon på tårna med ett rauta kanki.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                    11 svar
                    1 237 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                    7 svar
                    1 257 visningar