Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
suck
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Ja, inte är det sportfiske i mina ögon.
Att slakta en riktigt stor aligator gar (som är en urtidsfisk som överlevt evolutionen) på detta sätt är grymt. Mindre exemplar ska ju vara ok att äta tydligen. Skule de bara ta nån enstaka liten så är det ok - som kött/yrkesfiske.
Kollade vidare under "bowfishing" och en kille fullständigt slaktar karp... som han returnerar!
MEN i USA och vissa andra länder har karp, gräskarp samt två andra karparter (kommer ej ihåg namnet) efter att de planterats in i vissa vatten förökat sig kollosalt och förstört ekosystemet och de ursprungliga fiskarterna har nästan dött ut.
Gräskarpen äter t ex växtplankton och blir de för många så har annan fisks yngel som just äter densamma ingen chans.
Då förtår jag just den videon lite bättre... men varför han returnerar död fisk fattar jag inte.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
huga huga , de får skylla sig själva som inte kollar upp bieffekter av inplantering av fisk .
känns nästan lite som att de inte vet vad fiskevård är o göra undersökningar ^^
sjukt är det iaf
Kommentera
-
-
Hahaha - det var lustigt!Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggsom är en urtidsfisk som överlevt evolutionen
Inte riktigt...inga fiskar äter växtplankton - däremot zooplankton...fast det äter inte gräskarp...Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggGräskarpen äter t ex växtplankton och blir de för många så har annan fisks yngel som just äter densamma ingen chans.
Kommentera
-
Aligator gar ska vara en urtidsfisk (om nu artikeln i Fiske För Alla - tror jag att det var - inte var missvisande).
Zooplankton stämmer till 100% och gräskarpsgrejen också.
Här är de "farligaste karparna" http://www.epa.gov/glnpo/invasive/asiancarp/
Lite research hade inte skadat... ha ha hasigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det roliga var det fundamentala missförståndet av evolutionens mekanism med ett sådant uttalande - inget unikt för dig dessutom så är jag rätt insnöadUrsprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggAligator gar ska vara en urtidsfisk (om nu artikeln i Fiske För Alla - tror jag att det var - inte var missvisande).

Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Henke E, 2023-04-30, 21:59
|
13 svar
2 394 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg