Ursprungligen postat av Ziggystardust
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fly vs Jerk 15
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Det va nog det dummaste jag hört på mycket länge !!
- Gillar 1
Kommentera
-
För min del så är det konstigt att dom får medverka på Sportfiskemässan. Detta kan få mig att avsluta mitt medlemskap i Sportfiskarna som jag varit medlem i så länge jag minns.
Hade det varit ett Misstag, fine. Alla kan göra fel, men då dom blivit polisanmälda vid fler tillfälle än detta så är det uppenbart att dom skiter fullständigt i fiskeregler.
Men ni som följer dom och tycker detta är bra, skall alla vi andra fiskare då oxå börja skita i fiskekort ? Inte många fiskevårdsområde som skulle finnas kvar då........
Nu skiter jag i denna tråden då jag verkligen, Verkligen ogillar KG..........
ClasseDu får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggFör min del så är det konstigt att dom får medverka på Sportfiskemässan. Detta kan få mig att avsluta mitt medlemskap i Sportfiskarna som jag varit medlem i så länge jag minns.
Hade det varit ett Misstag, fine. Alla kan göra fel, men då dom blivit polisanmälda vid fler tillfälle än detta så är det uppenbart att dom skiter fullständigt i fiskeregler.
Men ni som följer dom och tycker detta är bra, skall alla vi andra fiskare då oxå börja skita i fiskekort ? Inte många fiskevårdsområde som skulle finnas kvar då........
Nu skiter jag i denna tråden då jag verkligen, Verkligen ogillar KG..........
Classe
Kanalgratis ställer ut, men vad jag förstått har de inte finalen på mässan utan på nån pub i närheten.
Tämligen säker att antalet stora avhopp i år från fly vs jerk beror på att kanalgratis höjde de redan dyra avgifterna för att få deltaga. Inget med att vitryssar med mera skulle deltaga. De fick nog snarare plats på grund av avhoppen. Eller att visa personer på kanalgratis vid upprepade tillfällen tjuvfiskat. De som varit i blåsvädret tidigare, inte senast har dessutom lämnat kanal gratis.
Håller med att tjuvfiske är skit. Samtidigt glad att det finns fiskefilm att se på youtube, speciellt så här års. Så kommer se "flyan" även om jag saknar veteranerna där i gamet. Men förstår att man vill bojkotta det, bojkottar en hel del av deras andra filmer själv.
Kommentera
-
Av all skit som följer med det nu även i Sverige överkommersialiserade sportfisket får man ta det onda med det goda. När jag växte upp på 70-80 talet fanns tidningen Fiskejournalen och ABUs Napp & Nytt, det var allt. Enklast är väl att rösta med fötterna, gillar man inte - titta inte. Det tjänas bra pengar om man kollar ägarbolagen på allabolag.se, då finns det så klart incitament att bryta lagar och regler med i stort sett obefintlig upptäcktsrisk och ingen eller minimal påföljd.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 237 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art