https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...t=R001-054-012 westin rullar påväg in! Beställningsvara på el-ge! kommer finnas från storlek 50! I metall oxå. Ingen plast! finn w6 rullar oxå! Spännande!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
läste metall någonstans xD
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Julle68 Visa inläggKollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Julle68 Visa inläggKollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).
- Gillar 5
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Varför skulle man ens vilja ha 11kg på en sådan liten rulle? Finns ju risk att ovana spänner bromsen för hårt och både rullen och linan går sönder. Pinsamt säljargument som tyder på att de på westin antingen är riktiga amatörer eller tycker vi konsumenter är idioter.
Men med det sagt så är det ofta bromsstyrkan många tillverkare och märken trycker extra på som försäljningsargument.
TIttar man på bra rullar från ex. Ali så är det bromsstyrkan som marknadsförs aggressivt
Abu gjorde samma sak med sin Revo Beast 40. Det va bromsstyrkan det tjatades om.
Så om det marknadsförs med bromsstyrkan så bör det ju helt klart sälja... Annars hade man inte använt den vinklingen.
Om rullarna håller vad dom utlovats låter jag var osagt, men ska också testa min första ikke-ABU-rulle (13 fishing consept a2) till gäddfisket kommande tur.
Westins rullar kommer säkert funka alldeles lysande oavsett vad självutnämnda experter tycker.
Jag tycker iallafall det är kul att fler ger sig in i rullträsket. "Mer att välja på som konsument."
Plus jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut...
Så kommer det bli succe eller pannkaka, det återstår att se. Men med tanke på hur duktiga Westin är på att marknadsföra sig och med grabbar som Daniel Nilsson så kommer många säkert att vilja testa prylarna.
Kommentera
-
Ja nog är en broms på tvåsiffriga nivåer helt bortkastat på rullar i denna storlek. Om man drar en sån broms i botten så lär rullen skära ihop tämligen omgående.
Prövade för några år sedan att dra åt bromsen ca 3 kg (en av gäddrullarna bottnade redan där om jag minns rätt) och spännde sedan upp gäddspöt (8'6" -150g kastvikt) för att få slirbromsen att slira... knappt den gjorde det och då var spöt så pass belastat att jag inte vill testa mer än så, pröva själva och se vilken bromsnivå ert spö klarar om ni vågar...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
Det kan ju tyckas vara lite hårt uttryckt att folk, konsument som distributör, skulle vara idioter.
Men med det sagt så är det ofta bromsstyrkan många tillverkare och märken trycker extra på som försäljningsargument.
TIttar man på bra rullar från ex. Ali så är det bromsstyrkan som marknadsförs aggressivt
Abu gjorde samma sak med sin Revo Beast 40. Det va bromsstyrkan det tjatades om.
Så om det marknadsförs med bromsstyrkan så bör det ju helt klart sälja... Annars hade man inte använt den vinklingen.
Om rullarna håller vad dom utlovats låter jag var osagt, men ska också testa min första ikke-ABU-rulle (13 fishing consept a2) till gäddfisket kommande tur.
Westins rullar kommer säkert funka alldeles lysande oavsett vad självutnämnda experter tycker.
Jag tycker iallafall det är kul att fler ger sig in i rullträsket. "Mer att välja på som konsument."
Plus jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut...
Så kommer det bli succe eller pannkaka, det återstår att se. Men med tanke på hur duktiga Westin är på att marknadsföra sig och med grabbar som Daniel Nilsson så kommer många säkert att vilja testa prylarna.
Många riktigt fina japansk rullar för lättare fiske har inte mer än 2kg broms för just den orsaken.
Sen hur rullen är för övrigt är en helt annan sak. Kanske är jättebra?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
12 svar
1 377 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg 2025-01-26, 14:45 | ||
Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24