Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Sir, ett första inlägg av en entitet som ej postat förr eller drygt så och är reggad samma månad är sannolikt en bot.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Sir, ett första inlägg av en entitet som ej postat förr eller drygt så och är reggad samma månad är sannolikt en bot.
      Ja exakt jag kände samma sak

      Kommentera


      • #13
        Pratade med en anställd på en av de största sportfiskebutikerna i Europa och han misstänkte att det är en Koreansk/Kinesisk bajskorv. Likställde den med SGs skitrullar. Med det sagt så är ju Abus lågprofilare koreanska "turds".

        Jag kommer iallafall inte lägga mina pengar på någon westin, SG, Gunki eller CWC för den delen.

        Kommentera


        • #14
          Alman,
          Kina och Sydkorea har tillverkat premiumrullar bra länge nu till alla de stora märkena. Var rullarna tillverkas är helt ointressant. Det viktiga är maskinparken och materialen.
          Var skulle Westin tillverka ”sina rullar”?

          Top of the line stavas kanske made in Japan, Sweden och möjligen USA men då är det ju en helt annan prisklass.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Sir, ett första inlägg av en entitet som ej postat förr eller drygt så och är reggad samma månad är sannolikt en bot.
            Bot var min första tanke men vem vet…
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • #16
              Enligt ägaren till en av sportfiskebutikerna som ingår i "Femman" produktionerna så är det samma person bakom Westins kommande rullar som var pappa till SavageGear´s alster. Och de modellerna försvann ju tämligen fort, succén känns inte som ett faktum.
              Det handlar tydligen om totalt 28 olika modeller/storlekar.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Alman,
                Kina och Sydkorea har tillverkat premiumrullar bra länge nu till alla de stora märkena. Var rullarna tillverkas är helt ointressant. Det viktiga är maskinparken och materialen.
                Var skulle Westin tillverka ”sina rullar”?

                Top of the line stavas kanske made in Japan, Sweden och möjligen USA men då är det ju en helt annan prisklass.
                Premium rullar vill skulle jag inte påstå tillverkas i Kina eller Korea.

                Shimanos rullar som inte är japan modeller men ändå är ok tillverkas i Malaysia. Daiwas motsvarighet tillverkas i Thailand.

                Men det är min erfarenhet. Smaken är som baken tvådelad :-)

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Premium rullar vill skulle jag inte påstå tillverkas i Kina eller Korea.

                  Shimanos rullar som inte är japan modeller men ändå är ok tillverkas i Malaysia. Daiwas motsvarighet tillverkas i Thailand.

                  Men det är min erfarenhet. Smaken är som baken tvådelad :-)
                  Från Korea har ju en hel del riktigt bra rullar kommit. Flera revo modeller har varit riktigt bra och verkligen inte sämre än sina japanska kollegor. Det är inte bara guld som glimmar i solensland heller. Conquest kvalitet är ju numera ganska ökänd, samma med Stella, ryoga osv.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                    Från Korea har ju en hel del riktigt bra rullar kommit. Flera revo modeller har varit riktigt bra och verkligen inte sämre än sina japanska kollegor. Det är inte bara guld som glimmar i solensland heller. Conquest kvalitet är ju numera ganska ökänd, samma med Stella, ryoga osv.
                    Så kan det vara men dom nya Abu zenon Korea lågprofilare är bland det värsta jag har sett. Ser ut som en tvååring fått gått loss med sprayburk. Hade även ett litet hål där stativet mötte gaveln. Värsta skräprullen. Har synat många och det var samma skit på alla. Varje sportfiske affär som jag klev in i bad jag plocka fram zenon i olika modeller och hör och häpna. Samma skit på alla. Vet inte om det var första "batchen" men jag håller mig borta från dessa Korea skitrullar.

                    Har en första gen revo stx med en aurora spole och där är kvalitén något helt annat. Dock är den rullen minst 15 år gammal.

                    Så nej jag tycker inte Kina eller Korea håller bra standard. Mina japan rullar har inte haft samma rinningar i färgen och dåliga tolleranser som mina Korea och Kina rullar.

                    Kommentera


                    • #20
                      Länge sedan man skrev något här, men jag tror att de flesta är överens om att samtliga listade länder i denna tråd har nått så långt i den tekniska utvecklingen att de inom resp. land kan producera en fiskerulle av bra kvalité....så länge beställaren är beredd att betala

                      Håller i övrigt med Enqvist att guldåldern hos många tillverkare ligger ett antal år tillbaka. Samtidigt är jag fortfarande sjukt nyfiken på mycket som är nytt.

                      I just fallet Zenon så är jag faktiskt riktigt impad. Tycker de presterar fantastiskt bra och mina är definitivt spraymålade av en vuxen (åtminstone tonåring) och jag uppskattar att man slipper drev med pyttesmå tänder eller en vikbar linförare...även om jag gillar nya Daiwa oxå

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      12 svar
                      1 221 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 240 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg mariahcarey  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      602 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Henke E, 2022-11-13, 19:59
                      3 svar
                      1 278 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Henke E, 2022-11-14, 00:40
                      3 svar
                      584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg juliansharpe  
                      Arbetar...
                      X