Skön teknik (bfs) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skön teknik (bfs)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skön teknik (bfs)

Han har nog fiskat förr...

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Han har nog fiskat förr...

https://youtu.be/PvnjhVMm2dw
    Ser alltid skumt ut när vänsterhänta kastar, annars tycker jag väl det ser ut som en ganska normal teknik - förutom att han är klädd som om han ska till modemässan. Skön stil, absolut, japanerna är seriösa.

Kommentera

Det är tydligen en grej bland mountain-stream fiskarna i Japan att ha bjällror och unika kläder på sig vid deras fiske. Jag vet inte varför, men det är bara en grej jag stött på flertalet gånger. Jag diggar det.

Jag kan rekommendera den här instagramprofilen: https://www.instagram.com/yoshiki.and.myi/ för den som är intresserad av japanskt mountain-stream fiske efter öring. Notera att man hör bjällrorna i videorna. Jag blir lockad att pröva på den här typen av fiske någon gång. Det verkar riktigt roligt. Och utrustningen man använder är något riktigt fantastiskt för en prylnörd som jag.

Kommentera

Det första jag tänkte när jag hörde bjällran var att det förmodligen är för att skrämma bort björnar eller liknande. Dock har jag ingen direkt koll på hur djurlivet ser ut i Japan så jag kanske är helt ute och cyklar. x)

Alltid kul att se erfarna fjonga iväg betet, själv kan jag knappt kasta vanligt ett helt pass utan nåt litet overrun på bfs-rullen. Kanske är för slö med tummen eller har alldeles för lös broms men det är jäkligt kul ändå.

Kommentera

Har svårt att titta på fiske med musik i bakgrunden. Numera hade man nog fastnat i princip varje kast på andra sidan. Dom få lyckträffa hade fått en att slå sig på bröstet.
          När jag var 15 var det annorlunda. Vi var en 3-4 grabbar som fiskade i en grund sjö med näckrosor i princip överallt. Nån gång under juli brukade gubbarna slå större delen av sjön. Prickskyttet var klart bättre då. Var ju även 2 bäckar i anslutning som var lika igenväxt. Det var så spännande att kasta i dom små öppningarna som var. Ofta fick man köra slalom med spinnaren.

Kommentera

Samma snubbe, 75% varumärkesflashande och 25% fiske, så japanskt :-)

Ändå kul att japanerna har ett svenskt varumärke med i lyxfrossandet.

Kommentera

Gott om Björn i Japan. Attacker varje år. Så gå och smyga längs en liten bäck i bergen där är farligt. Så Björn bjällror är inte för skojs skull.

Kommentera

I am a trout fisherman from my childhood rather than a deer hunter. October 1st the deer season opens.

Där har vi lite mer åtgärder mot björn.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                11 svar
                1 237 visningar
                3 gillar
                Senaste inlägg .art
                av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                7 svar
                1 258 visningar