Troligvis inte ett Ron Thomson spö han andvänder =P - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Troligvis inte ett Ron Thomson spö han andvänder =P

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Flöde, det är dem jag har, quiver heter de ju för f-n... Det var det värt att byta några gånger för att få dem i hållbart utförande, men alla är tyvärr rätt kassa i rullfästet. Jag har två perfekta, och ett i reserv, vågade inte lita på att två skulle hålla. Jag har inte tittat efter nya sedan jag köpte dem, och till och med nekat en dröm-deal på några oanvända kevlex extreme barbel, till halva nypriset, för jag ändå är så nöjd... Har dessutom alldeles för mycket spön redan. Inte ens en köptorsk som jag kunde köpa spöna bara för att de var billiga och underbara...
    Senast ändrad av peter; 2007-01-07, 00:07.
    mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av peter
      Flöde, det är dem jag har, quiver heter de ju för f-n... Det var det värt att byta några gånger för att få dem i hållbart utförande, men alla är tyvärr rätt kassa i rullfästet. Jag har två perfekta, och ett i reserv, vågade inte lita på att två skulle hålla. Jag har inte tittat efter nya sedan jag köpte dem, och till och med nekat en dröm-deal på några oanvända kevlex extreme barbel, till halva nypriset, för jag ändå är så nöjd... Har dessutom alldeles för mycket spön redan. Inte ens en köptorsk som jag kunde köpa spöna bara för att de var billiga och underbara...
      Jag skall införskaffa några flera nu
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Jag skall införskaffa några flera nu
        o fanders... Jag visste inte att de fanns fortfarande??? Vart då?
        mer minor i trålarna

Kommentera

o fanders... Jag visste inte att de fanns fortfarande??? Vart då?
          Hemlis sålänge jag inte fått tag i några Kan dra ett PM sedan om du påminner mig
          sigpic

Kommentera

Trampade jag på en liten känslig Rompa-Tompa-Tå nu eller??? Det är bara att gratulera till att 4 av 5 spön håller. Det är enligt min erfarenhet nästan vanligare att det är tvärt om, man får byta en massa spön, tills man hittar ett som kommer upp i godkänd kvalite´... När jag för ett par år sedan bröt mitt gamla löfte att aldrig mer köpa RT, så fick jag byta dessa två spön totalt fem gånger. Det var allt mellan mögliga korkhandtag, allmänt kassa korkhandtag, glappa holkar och kassa spöringar. De spön jag till slut fick tag i var inte ett dugg lika RT, för de var både hållbara, riktigt sköna och smäckra. Så jag håller fast vid min "rätt löjliga" kommentar:
            ÄVEN EN BLIND HÖNA HITTAR IBLAND ETT KORN
            Nåja, håller gör alla fem, det sista är, precis som Flode säger, i stil med Red Fox och inget som jag fiskar med om jag inte måste...
            Allvar - mögliga korkahandatg och sen skyller du på spötillverkaren?

Kommentera

Rt!

Jag har själv 2 st RT C14 Carp 2.75or, o det är inget fel på dem ! Riktigt sköna spön med bra kraft i till diverse predatormete o flötestrolling!
              *Respect*!
              _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
                Nåja, håller gör alla fem, det sista är, precis som Flode säger, i stil med Red Fox och inget som jag fiskar med om jag inte måste...
                Allvar - mögliga korkahandatg och sen skyller du på spötillverkaren?

Nej just möglet kan jag kanske inte hålla dem till svars för, spöt kan ha möglat vart som helst... Men det är ju rätt typiskt att det händer just dessa spön, och inte dem som kostar dryga tusenlappen till. Kanske det är någon annans fel att de glappat i holkarna också??? För att inte snacka om ena klingan som hade en överlackad skada, det är nog brevbärarens fel! Jag har som sagt hittat två modeller av RT, som efter lite byten håller för drömfisken, och dessutom är riktigt sköna att fiska med. Dessa två små korn hittade den blinda lilla hönan vid namn RT.
                Allvar - Sluta leta efter enstaka eventuella fel i påståenden, och inse att du FÖR DET MESTA får vad du betalar för.
                mer minor i trålarna

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                12 svar
                1 502 visningar
                3 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                7 svar
                1 306 visningar
                1 gilla