Blir så jävla arg!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir så jävla arg!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Bigfisher
    man borde nästan skicka filmen till greenpeace eller annan djur organisation ...
    det är ju hemskt dom slaktar ju levande djur!

Aaa man brukar inte slakta döda djur

Sorgligt att se!

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar
      Aaa man brukar inte slakta döda djur
      Jasså det gör man inte? Så en slaktare hugger ut dom olika fileerna ur levande grisar och nötdjur då?

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Helt jävla sinnesjukt, man undrar vad dom gör med dom egentligen

Kommentera

Kollade på hela filmen, av någon anledning hade jag faktiskt väntat mig mer svineri efter vad alla hade skrivit i tråden.

Anledningen till att vi västerlänningar reagerar på detta viset är helt enkelt en kulturkrock bara. Vi äter/fiskar inte delfin i sverige och kan därför inte sätta oss in i hur det hade varit om vi själva fiskat delfiner och vilka metoder vi hade använt för avlivning osv.

Nu tycker ni säkert att jag är en jubelidiot och en rå fan som inte tycker att detta är så GRYMT märkvärdigt.

Det som störde mig mest i videon är när de släpar en av delfinerna efter bilen. Själva avlivningen med strupsnitt lär ju vara en av de effektivaste vägarna att avliva en delfin på.

Stora djur är inte lätta att avliva. Visst kanske det kan kallas för onödigt lidande. Frågan är hur ni ställer er till att drilla en hälleflundra i en timme och sen avliva den?

Ursprungligen postat av bj_orn
          Japaner tillhör nog det släkte där de kommer på det mest sjuka som människan kan komma på. Allt riktigt sjukt man har sett på internet gör ju japaner. Måste nog vara inavel över hela ön där.

Handlar snarare om helt andra kulturer och att japaner håller kvar seder och traditioner mkt mer än vi västerlänningar. Dom anser det vara normalt, vi gör inte det. Det är ju inte direkt så att en hel befolkning har hjärnröta?

Kommentera

Filmen va ju helt sjuk! Pallade inte se hela själv! :/
            go fishing

Kommentera

Jag vet inte om jag är en föråldrad datoranvändare som inte duger till att öppna filmen eller har den blivit borttagen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Laban Visa inlägg
                Jag vet inte om jag är en föråldrad datoranvändare som inte duger till att öppna filmen eller har den blivit borttagen?
                funkar inte för mig heller, kanske lika bra det...blir bara rejält förbannad av sånt..

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Själva avlivningen med strupsnitt lär ju vara en av de effektivaste vägarna att avliva en delfin på.

Stora djur är inte lätta att avliva. Visst kanske det kan kallas för onödigt lidande. Frågan är hur ni ställer er till att drilla en hälleflundra i en timme och sen avliva den?
                  Jag förstår vad du menar, men jag tycker detta är för mycket. Svinigt. Vidrigt. Att döda genom att skada hjärnan lär vara 10000000 ggr bättre. Så är det nästan med alla djur. Anledningen till att man dock inte får skjuta mot huvud inom jakt osv är dock att det är stor risk för att man istället skadeskjuter djur. Dessa delfinerna borde man lätt kunna döda på ett mycket humanare sätt.

Det är inte så att de avlivas direkt heller. De körs/släpas iväg till diverse platser där de sedan "avlivas" och det lär ju ta en stund. Hinduerna får hoppas de inte återföds som en stackars delfin.

Människans begåvning och brist på samvete, etik och moral är en farlig blandning. Det visas inte minst här.
                  Senast ändrad av Guest; 2008-01-10, 22:24.

Kommentera

Ja, Mink. Borde vara det bästa att avliva dem genom att skada nackkotpelaren eller att skada hjärnan. Det svåra med dessa djur måste ju vara att komma åt med en bultpistol eller liknande utan att själv bli skadad då de sprattla rätt bra. Skära av halsen leder ju inte till direkt död utan förblödning så där finns det ju tid för lidande. Sen är ju aldrig slakt av något djur snyggt, men detta var vidrigt, speciellt det som påpekats, släpandet bakom lastbilarna och de flertaliga förflyttningarna. Fast man kan å andra sidan tycka att det är bättre än harpunering.
                    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz
                      Kika även in denna: http://www.petatv.com/tvpopup/video....eat&Player=flv

Jaja, orkar inte argumentera, blir så jävla förbannad.

Förstår verkligen inte de där slaktarna, så himla sinnesrubbat. Absolut noll respekt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      12 svar
                      1 483 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 291 visningar
                      1 gilla