Visst nappar det SVT - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visst nappar det SVT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Visst nappar det SVT

Snurrade runt och hittade en hög med gamla visst nappar det med Bengt Öste. Tyckte först att det var super kul men det blir fort segt....

Jäklar va kunnade och utrustning har gått frammåt för att inte prata på C/R
    Dom smällde ner en 25cm torsk i berget så att det gjorde ont för mig 25 år senare.

Simma lungt!
    Catch fish

Var något knas med länken, skall funka nu. Spana in en något yngre Jörgen Larsson på sik fiske.
    Senast ändrad av Catch fish; 2006-12-13, 04:28.

Ursprungligen postat av Catch fish
    Snurrade runt och hittade en hög med gamla visst nappar det med Bengt Öste. Tyckte först att det var super kul men det blir fort segt....

Jäklar va kunnade och utrustning har gått frammåt för att inte prata på C/R
    Dom smällde ner en 25cm torsk i berget så att det gjorde ont för mig 25 år senare.

Simma lungt!
    Catch fish

Var något knas med länken, skall funka nu. Spana in en något yngre Jörgen Larsson på sik fiske.
    Ja har boxen hemma å då fiskar dom gös med Pär Lindberg å lars Thure blir ju typ jätteförvånad att han kör C&R så visst har det hänt en del.

Kommentera

Jag tror att det är när de fiskar gädda i Norrtälje som de gaffar en skaplig gädda rakt igenom magen och lyfter upp den i båten. Ser inte snyggt ut.

Kommentera

Det är grym kultstatus på Visst nappar det. Larz-Thures rrrrrrrrullande R och Östes nypande med pipan är ju bara för skönt. Det är dessutom otroligt intressant att se hur redigeringen av program har utvecklats. I Visst nappar det kan det gå säkert 6-7 minuter när det är knäpptyst och bilderna växlar mellan Östes pipa, flöte och en vybild över Mariefredsviken. Jämför det med t.ex. Fiskedrag...

Kommentera

Haha! Jag har det avsnittet med mag-gaffningen på original VHS! En riktig klassiker. Jag gillar speciellt deras polare (han som gaffar) som står med en abumatic och nån liten spinnare. Det var helt klart andra tider..
          http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
            Det är grym kultstatus på Visst nappar det. Larz-Thures rrrrrrrrullande R och Östes nypande med pipan är ju bara för skönt. Det är dessutom otroligt intressant att se hur redigeringen av program har utvecklats. I Visst nappar det kan det gå säkert 6-7 minuter när det är knäpptyst och bilderna växlar mellan Östes pipa, flöte och en vybild över Mariefredsviken. Jämför det med t.ex. Fiskedrag...
            Det är ju även ganska intressant att se utvecklingen av programledare. Larz-Thure är fan den tröttaste, tråkigaste, mest oinspirerade programledare genom tiderna! Jag nickar till så fort han tar till orda...

Kommentera

Jag håller med. Jag tycker också det blir tröstlöst segt... ZzZz.

Kommentera

Kul att se kustfisket i Bohuslän. Det är det jag är uppväxt med sen 5-års åldern med farsan, så det var nostalgi. Tur att det ändrat sig med synen på vad som ska tas upp till mat. Och en ung Robban Hellberg he he, det är han som har Björlanda sportfiske & marinelektronik nu.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Jac Visa inlägg
                  Haha! Jag har det avsnittet med mag-gaffningen på original VHS! En riktig klassiker. Jag gillar speciellt deras polare (han som gaffar) som står med en abumatic och nån liten spinnare. Det var helt klart andra tider..
                  Är det inte han med abumaticen eller någon annan i en följebåt som håller rullen upp och ner och så att säga vevar baklänges? Stor humor i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av Phagen Visa inlägg
                    Är det inte han med abumaticen eller någon annan i en följebåt som håller rullen upp och ner och så att säga vevar baklänges? Stor humor i alla fall.

Hahaha! Det är inte omöjligt att han gjorde. Kommer inte ihåg exakt.

Öste, strax efter gaffningen - Många tycker ju att det är djurplågeri att använda huggkrok men det håller jag inte med om. Nu var ju inte det här den snyggaste gaffningen kanske...
                    Gaffaren - Tack...

Jag gillar också att dom bara petar lite på gäddans skalle med bokern och sen antar att den är död.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Henke E, 2023-04-30, 21:59
                    13 svar
                    2 394 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg JerryBlinken  
                    Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                    5 svar
                    1 056 visningar
                    1 gilla