Live Streaming från Båt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live Streaming från Båt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    förstår det, det var lite tankar jag fick på morgonen, saker som hade velat se i en stream "drömstreamen" om man vill kalla det det,

men det finns ju lite möjligheter med garmin VIRB-kamerorna verkar det som, men det kommer ju kosta jäkligt mycket, som jag sa. En drömstream
    Att koppla VIRB till chartplottern hjälper mig inte så mycket dock. Behöver få en live-feed direkt till en laptop från chartplottern oxå, och som jag förstår får man inte det utan man får det sparat på plottern/kameran för att sedan importera det i efterhand. Möjligen man kan koppla chartplottern till en laptop efter allt är uppkopplat och får en live-feed därifrån, vet dock inte om det är möjligt.

"Turn your incredible action footage into customized, shareable videos with VIRB Edit desktop software. With VIRB Edit, importing your footage is as easy as connecting your device to your computer. Once imported, VIRB Edit automatically organizes footage into small, easy-to-manage clips with the best moments highlighted for easy viewing and editing. Then, it’s up to you to perfect and share with the masses.Turn your incredible action footage into customized, shareable videos with VIRB Edit desktop software. With VIRB Edit, importing your footage is as easy as connecting your device to your computer. Once imported, VIRB Edit automatically organizes footage into small, easy-to-manage clips with the best moments highlighted for easy viewing and editing. Then, it’s up to you to perfect and share with the masses."

Kostnaden är inga prolem, ungefär samma som en Go-Pro.

Edit. Ett lättare alternativ är nog att helt enkelt bara köra en laptop kopplad till två webbkameror/Go-pros, en som filmar när jag fiskar och en som filmar rakt på ekolodet. Sen streama ut det med ekolodet inklippt i hörnet, det är inga problem teknik-mässigt iaf och funkar troligen bättre med. Enda som stoppar mig från att göra det är om jag behöver/vill köpa en ny laptop för att göra det.
    Senast ändrad av Halibut King; 2018-03-05, 13:50.
    www.halibutkingadventures.com

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
      Dessa vibe-kamerorna är actionkameror, så de är tänkta att köra på båten.
      Keskitalo körde livestream från nån waterwolf tror jag i båten, så de såg vad som hände live, nu var det nog djuprigg dock
      Aha, jag trodde du menade att man kunde använda de där vibe-kamerorna när du i tidigare inlägg skrev "och vill du gå ännu längre kan du även ha en UV-kamera där man får följa betet"

Kommentera

Tjääna
        Alltid lika roligt när folk tar nya initiativ och delar med sig av sina kunskaper och upplevelser. Ser med spänning fram emot att få ta del dina eskapader på sjön.
        På dom igen
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
        11 svar
        1 237 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg .art
        av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
        7 svar
        1 256 visningar