Perch Pro 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Pro 2018

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Perch Pro 2018

Tävlingen är igång igen. Nya regler för 2018:
    - minimått 30 cm
    - tillåtet att fiska i hela Europa

Tävlande lag:
    - Vision/Fly-dressing
    - Illex/Gunki
    - CWC
    - Sporting

Första avsnittet sändes igår. Vad tycker ni?
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Såg bara en snutt. Tycker det är väldigt vettigt med ett minimått, så vissa team inte bara kan stå o rycka tusenbröder som det vore strömming

Kommentera

Dom hade minimimått förra året pckså men det var höjt från 25 cm til 30 till denna gången.

Tycker i övrigt att drt var ett helt ok avsnitt, bra storlek. Tycker om att dom får blrja var dom vill då alla kan välja vatten dpm känner till och inte behöver chansa lika mycket. Samtidigt var det ju endel av charmen och taktiken tidigare att välja att chansa och åka långt eller att stanna och få mycket fisketid.

Kommentera

Kommer sakna Ruhes dåliga engelska

Kommentera

Jag tyckte nog att det var lite roligare när de körde i Sverige. Närhetsprincipen osv. Kolla på när folk drar abborre i andra länder känns roligare i separata filmer. Men KG satsar väl en del på internationell publik (därav engelska som språk osv) så då är det väl fördelaktigt att släppa på gränserna. Men det märks ju att en del skulle ha lättare att uttrycka sig på svenska, det gillar jag med Freewaters produktioner.

Jag gillar Shargi så vi får se om Lindahl kan fylla hans skor i CWC. I övrigt kan det säkert bli bra. Men

Kommentera

Tycker det inte var någon höjdare. Att de inte tävlar i samma land känns ju som att det förstör själva tävlingsmomentet. Tänker bara på hur mycket bättre perch fight kommer bli.

Kommentera

Länkar in första avsnittet

Länk: https://youtu.be/lp6y2pxpxuA
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

För egen del funderar jag på följande:

- Förra året tävlade 5 lag varav Stockholms Fiske var ett som brukar återkomma. I år är det 4 lag och Stockholms Fiske är inte med. Vad beror det på?

- Det är bra att minimåttet höjts från 25 till 30 cm så att det blir svårare att få höga nummer.

- Tråkigt att deltagarna fiskar i hela Europa som andra redan varit inne på. Jag tycker att de borde tilldelas fiskeplatser (så som jag uppfattade att lagen fick i Pike Fight) och därmed tvingas pröva sig fram baserat på sina kunskaper och erfarenheter. Nu åker lagen i regel till beprövade vatten och får mest demonstrera hur fantastiska just deras beten är.

- Det kommer bli oerhört intressant med Perch Fight och att jämföra dessa tävlingar, produktioner, lag, deltagare med mera.
                http://enamatorfiskare.blogspot.se
                Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
                  För egen del funderar jag på följande:

- Förra året tävlade 5 lag varav Stockholms Fiske var ett som brukar återkomma. I år är det 4 lag och Stockholms Fiske är inte med. Vad beror det på?

- Det är bra att minimåttet höjts från 25 till 30 cm så att det blir svårare att få höga nummer.

- Tråkigt att deltagarna fiskar i hela Europa som andra redan varit inne på. Jag tycker att de borde tilldelas fiskeplatser (så som jag uppfattade att lagen fick i Pike Fight) och därmed tvingas pröva sig fram baserat på sina kunskaper och erfarenheter. Nu åker lagen i regel till beprövade vatten och får mest demonstrera hur fantastiska just deras beten är.

- Det kommer bli oerhört intressant med Perch Fight och att jämföra dessa tävlingar, produktioner, lag, deltagare med mera.
                  Sthlms fiske tyckte väl antagligen inte att det var värt kostnaden att vara med?

Kommentera

Tror att dom öppnat upp gränserna kommer göra det svårt. Abborrfisket är så mkt bättre och ''beprövat'' längre ner i europa. Tror något av lagen i Holland tar hem det. Om inte någon ser öppningen i det här å går enbart för mängd 3 dagar i rad.

Känns spontant att efter alla dessa säsonger med fly vs jerk och perchpro att lag fortf går in med inställningen att bara gå för en stor fisk...känns nybörjaraktigt. Som att man fortf har någon instinkt i bakhuvet som säger att stor fisk är lite bättre. Dom lämnar lite för mkt åt slumpen med det.
                    Senast ändrad av Bergman; 2017-12-31, 07:13. Anledning: Städat bort OT-delen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                    11 svar
                    1 237 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                    7 svar
                    1 256 visningar