Pike Fight 2017 - Alla 6 avsnitt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight 2017 - Alla 6 avsnitt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
    Minst kred får nog Thomas men det beror enbart på att han fiskar med en haspel. Eller om det är danskan.....skämt å sido så blir det lite svårt med danskan. Språket är ju inte helt tydligt från början och i en båt blandat med kraftuttryck så försvinner lite av charmen. Men en skön lirare verkar det vara trots språkhandikappet. Kan inte vars lätt att vara dansk. Tänk att behöva prata med en het potatis i strupen hela tiden
    Haha ja Thomas har det inte lätt. Ronny kör hårt med honom och det var likadant förra året:
    - "Sänk spöt"
    - "Gå längre fram I båten"

Där hade man bitit ifrån direkt även om Ronny har tonvis med erfarenhet och kunskap.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tylön Visa inlägg
      Haha ja Thomas har det inte lätt. Ronny kör hårt med honom och det var likadant förra året:
      - "Sänk spöt"
      - "Gå längre fram I båten"

Där hade man bitit ifrån direkt även om Ronny har tonvis med erfarenhet och kunskap.
      Haha, jag har tänkt exakt samma sak. Ronny framställs inte som särskilt sympatisk och behandlar Thomas som han aldrig har fiskat tidigare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Berrakovic Visa inlägg
        Haha, jag har tänkt exakt samma sak. Ronny framställs inte som särskilt sympatisk och behandlar Thomas som han aldrig har fiskat tidigare.

Det har jag tänkt på varje gång dansken får fisk.. "sänk spöt" "ta det lugnt".
        Fast jag har även noterat att dansken ofta följer hans råd! Kanske är dansken nervklen och behöver en liten puff? ��

Stör mig dock nåt fruktansvärt på ena killen i storm. Kan verkligen inte bara va tyst, utan ska kommentera ALLT han själv gör!
        Ikväll blir det att se avsnitt 3 och ta en rom! (Jag o en kamrat sparar avsnitten till fredagen och kör PikeFight friday!)

Kommentera

I Ronnys fall så tror jag att han lider av en långvarig guide-skada, svårt att ställa om och inte komma med råd.. I verkligheten är han en väldigt väldigt trevlig kille. Skulle jag någon gång vilja bli guidad i Sthlms skärgård så skulle valet vara självklart.

Kommentera

Ronnys långa ”spödragningar” mellan haspelvevtagen känns som hämtade från en svunnen tid, kommer väl ihåg hur Fiskejournalen rekommenderade sådana. Verkar fortfarande funka.

Kommentera

Är inte Snokens "Vilket JAAAÄVLA HUGG" Det nya "i Can't believe it"?

Kommentera

Såg första avsnittet igår. Har sett Fly vs. Jerk tidigare och följande + såg jag i Pike Fight:

+ talar svenska
                + känns som att deltagarna fokuserar mer på fiske, mindre på att vara "roliga".
                + mindre produktmarknadsföring i PF. I FvsJ så får man ofta höra hur otroligt förträfflig pig shad med tillbehör är (för att ta ett exempel). Dessa dyker sedan givetvis upp i Kanalgratis sociala medier-flöde till ett icke förträffligt pris.

I övrigt var det väl rätt jämnt skägg mellan de två programmen. Fiskar man mest gädda förstår jag om man går igång på programmet.
                http://enamatorfiskare.blogspot.se
                Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                  Snoken och Fränstam är två nya favoriter.

Minns Fränstam sen första fisheco livesändingen, pratade som ett osäkert litet barn
                  Nu är de fullt ös å erfarenhet rakt igenom. Mer av Fränstam tack.

Skulle varit kul som westin sopade rent i tävlingen dock, då dem ligger i underläge i utrustningen i mina ögon.
                  Tobias är nog min absoluta favorit. För att jag är en nyfiken jävel som hela tiden vill lära mig mer. Och i mina ögon så är han som sagt ett levande uppslagsverk
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Falcore Visa inlägg
                    Mcrubber Jr Blue Sardine flash!? Tror att Team Abu använde det under första? Avsnittet. Den går verkligen inte att hitta någonstans! Överallt "slut i lager". Har den släppts och var omåttligt populär eller kommer den senare under hösten?
                    Skulle vara kul att ha blue sardine och clown i lådan!
                    Jag har den och några andra i flashserien. Fiskar bra men de är lite ömtåliga. Det ingjutna blanka bandet har på flera av mina börjat komma ut nedåt efter att jag satt tillbaka krokarn ett par gånger. De fungerar alla forfarande men ser inte lika snygga ut längre
                    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                      Ronnys långa ”spödragningar” mellan haspelvevtagen känns som hämtade från en svunnen tid, kommer väl ihåg hur Fiskejournalen rekommenderade sådana. Verkar fortfarande funka.
                      det fungerar kalasbra med gliders som SZ Squarepusher eller Westin Swim. Så pass bra att jag oftast lämnar Buster Jerk och tillhörande spö hemma numera. Är innerligt trött på att stå o jucka med ett spö

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      11 svar
                      1 242 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 273 visningar