Hur du installerar el till din frontmonterade elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur du installerar el till din frontmonterade elmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du lär dig fort, skriver säkert 90% (kortare inlägg) med mobilen i liggande läge... och 3,0 på näsan... får väl köra flaskbottnar som pensionär...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Du lär dig fort, skriver säkert 90% (kortare inlägg) med mobilen i liggande läge... och 3,0 på näsan... får väl köra flaskbottnar som pensionär...
      Japp jag vet. och det är det stora problemet, inte synen utan de korta inläggen. Då telefonen inte är ett verktyg för att uttrycka sig i skrift så blir alla inlägg korta, och enligt mig utan information och på det hela lite fördummande. På en svår fråga om tex hur drar man el i båten. Där ett svar kan kräva en bok för att ge någon form av behjälplig information så blir telefonsvar ofta av typen " köp 2 tudor och grova kablar, funkar skitbra" Men jag ska kanske gå över till det moderna språket att skriva så lite och informationslöst som möjligt. Flaskbottnar eller ej.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        smältlim är skit som vattentätning...vicka kablarna fram och tillbaks några ggr och det släpper från kontakten...inte för att vara gnällig men inte skulle jag montera elen till elmotorn helt enligt videon...och som Tybling påpekar...headingsensorn
        funkar nog inte optimalt där den är monterad...
        Enig her. Videoen som en "sånn gjorde vi det" er fin. Videoen som en "sånn skal det gjøres" har definitivt sine mangler.

Slik jeg ser det burde motoren vært vinklet mer mot babord, strømmen burde vært koblet bedre, løsningen med en truckkontakt som stikker ut og henger og slenger i båten vil bli problematisk, tettningene bør utbedres, kurssensoren er direkte feilmontert.
        Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
        11 svar
        1 245 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg .art
        av .art

Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
        7 svar
        1 273 visningar