Joakim och jag testfiskar med Garmin Gpsmap 7410 xsv med Sidevü, Downvü, Panoptix Live vü forward och Chirp givare. Lite prickskytte. https://www.youtube.com/watch?v=FY6aD2jKycI
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lite prickskytte med Garmins nya ekolod
Collapse
X
-
-
Här är ett annat klipp som visar lite mer av jakten med både Panoptix Livevü forward och down. Downgivaren är monterad bak på båten så då kan man se vart fisken tar vägen. I det här fallet dyker den upp som en röd prick till vänster bakom båten och som ni kan se så backar jag då tillbaka på den. Detta är ett av många användningsområden för Panoptix.
-
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggser bara inte tjusningen med att med teknologi leta upp fisken för att sedan droppa en jigg i käften på gösen,,spännade fiske man kan ju lika gärna lägga ut nät
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggser bara inte tjusningen med att med teknologi leta upp fisken för att sedan droppa en jigg i käften på gösen,,spännade fiske man kan ju lika gärna lägga ut nät
Jag jagade ett nytt PB på Gös hela förra året men lyckades inte kroka i någon större fisk.
Jag var bla till ett mycket hett Gösvatten i Mellansverige vid några tillfällen och särskilt ena gången så hittade jag flera grymt fina ekon men ingen behagade att öppna munnen.
Så att likställa det med nätfiske är helt fel.
Sen tycker jag att det är ett extremt spännande fiske att verkligen se när man har chans på stor fisk.
Helt klart beroendeframkallande !
/ HenkeW
Kommentera
-
(Og der bør ironivarselet gå hos de fleste.)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggTråkigt med dömande inlägg som inte tillför ett skvatt. (Diskutera sådana "principfrågor" i etik-tråden).
Nästa gång någon frågar om någon trevlig mäskblandning till braxen så svarar jag... Mäsk är fusk!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggHelt rätt jag mäskar inte heller och jag fiskar inte med dynamit,sprängdeg eller nät och inte använder jag gps för att fånga fiskSenast ändrad av Lejestrand; 2016-05-04, 11:30.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggHelt rätt jag mäskar inte heller och jag fiskar inte med dynamit,sprängdeg eller nät och inte använder jag gps för att fånga fisk
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 245 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art