Tjabba. Nu är det såhär att som projektarbete i trean så ska jag och en kompis göra en fiskefilm. vi är rätt ense om att vi ska filma i pukavik under en helgsgäddfiske. och nu skulle jag gärna vilja veta vad ni tycker om att se på film förutom skitstora gäddor som tyvärr inte kan tas på beställning. så den som har ett rent hjärta och ett par snygga jeans får gärna ge mig lite tips på vad som ni tycker gör en film bra. alla som ger tips kommer att belönas med en gibson luftgitarr. tack på förhand.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Filmtips!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av DanneVet inte vilken målgrupp som ska se filmen men att se bilder från en simbassäng när ni visar upp hur beten går och spinntekniker är intressanta. Ännu hellre om möjligt är undervattensbildere på hur betena ser ut underifrån och om om man kan fånga upp ljudet under vattnet vore det ännu grymmare.
det hade faktiskt vart helgrymt. ska kolla om vi kan låna undervattenskamera. vi har ju annars den lilla haken att vi måste begränsa oss med skolans kameror vilket ofta betyder skitmay the fesh be with you
Kommentera
-
Kan ni komma över (eller filma själv??) lite bilder på typ gädda, abborre eller vilka fiskar ni nu är ute efter är det alltid skoj. Exemepelvis abborre i akvarie som hugger på annan fisk eller mask osv osv..
Drömmen vore naturligtvis att montera en kamera på en gädda och följa med på jakt. Det vore något. Finns en del praktiska hinder bara..
Nej, men bilder på fisk i akvarie, mitt tips!
Kommentera
-
Filma inte ett akvarie, ser alldeles för tillgjort ut !
Filma på MÅNGA pass, sedan kollar ni igenom det och tar det bästa. För varje ggr. ni använder kameran lär ni er bättre och bättre hur det hela fungerar och slutreaultatet blir bättre och bättre. Simbasäng e väldigt intressant !
Sedan kan ni ju "fixa" Sony Vegas eller likannde och klippa ihop filmerna.
Lycka tillsigpic
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 246 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art