Visst nappar det - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visst nappar det

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Synd att den fine Öste gick bort förra året. Var väl just rökningen som tog död på honom. Har ett roligt minne av honom. Såg på en visst nappar det. Där dom anglar. Där gäddan lossnar och är på väg tillbaks i angelhålet. Öste kastar sig fram mot gäddan. Sen klipper dom nästa sekvens. Säger till polarna, att nu gjorde han nog sig illa på gäddan. Träffade honom på ABF-huset på Sveavägen. Där Sportfiskarnas årsmöte skulle vara. Tog upp om anglingen. Frågade om det var som jag trodde. Jovisst sa han. Visst skar jag upp handen på gäddan. Men det kunde vi ju inte ta med, sa han. Likadant var det när han flugfiskade från en bro. Och han fastnade med flugan i ett träd. Snabbt så klippte dom bort det. Han var ju lite av en fiskeclown ibland. Lars-Thure Ljungdal var ju ingen riktig sportfiskare i början. Men fick lite smak av det. Såna gubbar växer inte på träd längre.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
      Är inte helt hundra på att detta funkar, men det kan vara värt ett försök. Har inte testat om det funkar på SVT men det har funkat på andra sajter med streamade videos.

1. Om man använder programmet EffeTech HTTP Sniffer kan man se själva URL:en till streamade filer.

A HTTP packet sniffer, protocol analyzer and file reassembly software based on windows platform.

2. Och med hjälp av något av dessa program (Net Transport och/eller SDP) är det möjligt att ladda hem sådana filer, om man skriver in URL:en som ovanstående program hittar. Det är möjligt att det finns andra liknande program som kanske till och med funkar bättre?

Om någon bestämmer sig för att prova detta, skriv gärna hur det går för er, om det funkar och så.

Jag laddade ner de program jag tyckte verkade roliga med ett program som heter Wm recorder 10 - funkar kalas!

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
        Ser att SVT lagt ut några avsnitt av den gamla klassikern "Visst nappar det" med Bengt Öste och Larz-Thure Ljungdahl på nätet, en kul grej för 80-talsnostalgikerna här på forumet.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=31765
        Såg ett gammalt avsnitt för ett tag sen och garvade gott. det handlade om gäddfiske i Norrtälje om jag inte minns fel. Det roliga är att man ser vilka nybörjare han omger sig med i de andra båtarna runt omkring. Sen är det en legendarisk gaffning med huggkrok som går tvärs genom buken på gäddan innan landning. Det skulle blivit ramaskrik i dessa C&R tider om det hade gjorts idag :c) Dock all respekt åt Herr Öste som var ett riktigt erfaret proffs.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
        12 svar
        1 483 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg Piscantur stercore  
        Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
        7 svar
        1 291 visningar
        1 gilla